Fem senaste dagarna.

Ojj jaa här va de ouppdaterat.. Har ju haft fullt upp :P Men här kommer det ;)

Fredag:
 Började dagen med att åka till Hammarn o handla med farsan, konsum, systemet, banken, ica o nnp :P Sen så städade jag hela huset, ok inte källaren o syrran rum dock. Lite får väl de andra göra också ;) Sen kom Patrick så han använde jag mig av hehe. Ut o hedde in ved så vi skulle kunna duscha o ha oss *duktiga vi* fick stackarn att jobba så hårt att han började svettas ;) Men han fick ju pizza sen till middag så jag tror inte de gick ngn nöd på honom.
 Sen så kom Ellen, åt middag o så gjorde vi oss iordning, tog 745;an till V-övsjö, uppför backjääääveln kom vi, sladd hit o sladd dit i all snö, de som snöade ju liiiiiiite bara.. Jaja, upp tog vi oss iaf, hämtade farmor o drog ner på Kälarne, utan att sladda *stolt* haha. Kan ju inte riskera att farmor får en hjärtattack som vi skämtade om, för då skulle vi behöva sätta henne på första bästa ambulans sen till stan, skämt o sido.
 Så vart de då revy, syrrans klass iår eftersom dom går i nian, mkt bra, meeeeen Marcus har använt en grej ur våran revy, så stämma? Nog för att de är han som har skrivit båda två men ändock.
 Köpte en massa kaklotter sen haha. Vann inget.. Men de gjorde Helené :) En hel kakbricka, så grattis till henne :)
Sen så åkte vi hem till mig, Ellen hoppade av där o åkte hem, hon skulle som upp på lördan o jobba. Men jag o farmor fortsatte vår färd mot V-övsjö. Oplogat som de va dessutom, spårigt som faan. Men vi tog oss fram, bad farmor hålla i hatten i uppförsbacken till "Opp i backen" så skulle jag hålla i hatten, o uppför tog vi oss, liiiiite sladdar, men de kan ju inte bli på ngt annat vis i massor av snö o en lätt bil eller hur? eller bil som är lätt i arsle kanske man ska säga. Sen så vart de fika med farfar, the o mackor, smaskens. Så jag åkte väl hem vid tio över elva eller nått.
 Va duktig o ringde farmor när jag kom hem, hon måste ha suttit bredvid telefonen för hon svarade på andra signalen haha.
 Hann mest bara hem så kom resten av familjen hem, kan ju lova att jag skrämde P riktigt iaf, jag kom ut i hallen precis när han kom in, han trodde jag satt i tvrummet eller nått haha.
 Vart lite fika igen haha. Satt o surrade på rätt bra o sen sängen. Kändes skönt att få krypa ner vill jag lova.

Lördagen:
 Började med att vakna åtta, pappas väckare gick igång... Sen fem minuter senare brummar traketorn igång.. Ingen frid där inte. Klev upp o packade istället. Fick hjälp o slå bort all is som va på bakluckan på 740:in. Behövde aldrig värma som tur va, va lite rädd att min stackars lack skulle följa med om jag skulle försöka mig på ngt sådant. Fick även hjälp att stoppa in min lilla sandlåda o fylla på den, så nu har man väl femtio kilo med sand i bilen igen. Så nu va de då faan om inte jag skulle ha tryck på bakdäcken :P
 Skjutsade ner mor o far på Kälarne, dom skulle på lunch på hotellet med åkeriet för att sedan åka på Södra berget o bo där o gå på Wallmans. Skojj för dom :)
 Sen hem, packade in allt i bilen o drog till Ösd. Såg bara en älg på hela turen in och hon stog nere i skogen o tittade bara på mig, de tackar jag för :) För är de ngt jag är rädd för i trafiken så är de älgar o rådjur,.. :S
 Men väl framme så vart de lite kramkalas, prat o sen vart de lastbilsåkning, Clarre kom förbi efter basvägen o plockade upp mig o Becca o sen drog vi till Brunflo o lossa, sen tillbaka till Stugun (ooo kul att se 87:an igen haha) och på vägen dit träffade vi på en årskalv som stog på andra sidan av vägen.... :S Men den stod helt stilla helt paralyserad så vi började fundera på om ngt hade hänt den eller så. Men ja vi åkte förbi den och den sprang inte in i ekipaget så allt gick bra. Så väl framme i stugun vart de spånlastning. Sen tillbaka till Brunflo o lossa o sen hem till Torvalla. 
 Sen så gjorde vi oss i orfdning, duschade o bytte kläder, då kom I o L-Å perfekt hem så vi fick skjuts av Ingalill till Frösön till Clarre där vi åkte vidare till Spader Dam? Joo jag tror de va den spadern :P Väääärsta taimingen, åtta minuter innan dom stängde va vi där haha. Så vi beställde med oss pizza hem o tittade på Beck. De va nice, kom förbi lite folk o så dessutom. Alltid skojj att träffa folket igen. Saknar dom som bara den.. Menmen.
 Vart inte så mkt druckit alla skulle ju som upp o stöka dan efter så.
Minns inte riktigt hur länge vi vart där, ett halv två kanske? Åkte sen hem o sov.

Söndagen:
 
Klev upp så klart haha. Sen så frulle o in till Svensta, va codriver till Beccs :) Vi hämtade upp Simon o drog på Dollarstore, nice. Jag köpte ben o grejer till vovvarna, dom ska väl också ha ngt gott på jul eller hur? :P
 Sen drog vi till Ösd igen, va på Rusta där Becca hittade de sista som hon skulle ha. Sen åkte vi på Subway o åt luuuunch :D Haha ni skulle ha hört mig o Beccs i bilen. Vi tänkte inte alls båda två på subway haha.
 Drog hem, tog de rätt lugnt, tog ett bad :) saknar mitt badkar i stan haha.
Sen vart de middag, gjorde kycklingwook :) *smakade smaskens* :P Ääääälskar kyckling wook hehe.
 Efter de jaa va gjorde vi då? Joo tittade på film o hade en myyys kväll :D Chokladtomte ätning osv hehe.

Måndagen:
 
Idag vakande man alldeles för tidigt haha. Becca skulle ju upp på skolan, så själv fick man sussa vidare hehe. Låg iaf o drog mig ett bra tag, sen vart de frulle. Hmm. vad mer hände? joo simon o jag tittade på tvn lite, stökade på lite. O sen åkte vi på Lillänge, tankade o köpte ros. Skjutsade Simon ner på stan för han skulle träffa Simon (Kellogs) som för övrigt har klarat uppskrivningen :D Grattis!! :D
 Åkte själv på Furulund och hälsade på, kan lova att Gunnsan vart glad för rosen jag gav henne. Kändes grett att va tillbaka iaf, lite vemodigt, längtade tillbaka som faan. Insåg hur mkt jag älskade den tiden vi hade på den skolan, nej nu ska vi inte bli deppiga här inte. Vart iaf kvar typ två timmar haha. Men de va nice, måste åka upp snart igen. Nog för att mina favvon är borta.. Okej inte Gunnsan :D Vad skulle Furulund va utan henne? Nada kan jag ju lova.
 Men efter mkt om o men åkte jag ner på stan igen, gick där en stund med Simon o Simon, handlade färg o så. Sen så åkte vi hem.
 Tog de lugnt framför tvn o drog ner till Odenskog o hämtade L-Å o åkte o handlade. Sen åkte vi hem, lagade mat, spaghetti o köttfärssås vart de. Mkt gott :)
 Sen så packade vi ihop våra grejor o drog på Frösön, där färgade vi mitt hår haha. De tog sin lilla tid men är nu klart :) Nice färg vill jag lova. Så nu är man julfin också ;) Bara klippning på onsdag ;)
 Vi kom väl hem vid tolv tiden. Så de vart sängen direkt.

Tisdag:
 Idag alltså. vaknade halv sju när Becca klev upp... Men somnade om ett tag till nio o sen låg jag o droooog mig :) Sen så tog jag mig upp, har ätit frukost o suttit o bloggat o haft mig sen dess.
 Får se vad som händer idag. Titta på film kanske? :P

Nääe hej från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0