Fröken Hallongrogg.

Förklaringen till rubriken kommer snart. För jag måste ju ta dagarna som dom har gått eller hur? :P

Så vi börjar med fredag den 28/11-08.
 
Hmm. dagen började väl rätt lugnt, stökade på hemma, drog ner på Hammarn för att gå på möte med SverkerPerker.. Har fått uga eller vad de nu heter, 125spänn om dan, rik blir man haha. men de kommer iaf in en slant varje månad så de känns helt ok. Va där bara jaa en halv timme eller nått haha. Sen åkte jag hem, glömde köpa dom där jääävla stagena till bilen, får göra de ngn annan dag. Och de blir dom långa, bättre de o kunna kapa dom när ngn.. Jag dvs har förstört lilla grillen på bilen.. Hmm, eller nääe de va inte mitt fel utan det självmordsbenägna rådjuret i somras eller när de nu va.
 Sen så va jag väl hemma o stökade, tog mig en ridtur med älsklingsTösa. Och de kunde ju ha blivit lite intressant för grannarna för de kunde ha blivit så att dom hade fått hem en skenande häst o tjugo minuter senare ett arg bi vid namn Elisabeth Norberg, de va som rätt mörkt när jag va ut med henne och när de inte va allt för långt hem vart hon rädd för en fågel som flög upp bredvid oss och började tok skena, tur att man har stora skor som gör att man blir kvar i stigbyglarna och rätt så starka nyper så man orkar hålla sig kvar i tyglarna för jag va inte direkt beredd, allt hade ju gått så fint hela turen annars, men inte då. Nejj de vart till att skena, fick stopp på henne rätt snabbt och allt gick bra sen igen, trodde bara att man kunde få flashback ett tag haha. Så vi började trava lite smått senare på vägen o då jäävlar flyger de upp ännu en och iväg o galopp. Tjoho. Men de gick bra även den gången. Men sen så gick de bra hela vägen hem. 
 Drog hem sen, Ellen kom förbi :) stökade på här hemma, drog sen tillbaka till stallet, jag o Ellen släppte in alla hästarna, myste lite med dom, vilket även verkade va uppskattat haha. Till o med Dessie tyckte att de va trevligt att ha oss där. ;) 
 Sen hem, middag, ugnskassler eller vad man nu ska kalla det, potatis o grönsaker, mums. :) Vart en dusch, ombyte, sminkning, förfest då Fia kom och sen ner på puben i Kälarne :) 
 Där fick man visa leg, jag ser kanske inte så tokigt gammal ut ändå ;) jag får aldrig visa leg har inte gjort de sen jag va sexton om ens då. Så jag blir alltid glad när dom vill se haha. 
 De hade för övrigt vare julbord där så stolpen, skogsröjningar o P-As va där. Så de va ju lite folk där från början, kom till lite mer sen också men inte så tokigt mkt faktiskt. Så nu kommer förklaringen till min rubrik: Jag är som tokig i hallongroggen dom serverar där, Baccardi Razz, sprite, isbitar och frusna hallon, en av världens lättaste o godaste groggar :) Jag glömde o kolla sist jag drack dom va de va dom blandade men den här gången minns jag de :) *stolt* så nu måste jag väl börja göra dom hemma kanske, eller blir dom inte lika goda då? hmm. jaja, får testa så får vi se. Så där kommer namnet Fröken Hallongrogg ifrån. Fia kallade mig de ;)
 Kusin Tobias bjöd dessutom på lakrits shots, gott, men livsfarligt haha. Har som en tendens till att bli mindre nykter när jag dricker shots så jaa. Fröken va inte så nykter när hon åkte hem haha. Men jag kommer ihåg allt så de så :P Jag gjorde inte bort mig, inte vad jag vet iaf, ngn kanske tycker de men jag bjuder mer än gärna på mig själv. Jag skrev ett super ärligt sms till honom sen på natten..   Men han vart mest glad för min ärlighet, han tyckte de kändes bra. Så då är väl allt bra eller? Han ville ta efter mitt exempel o va super ärlig... Hmm. Jaja, vi får väl se vad som händer o fötter då. 
 Kvällen slutade med att jag o Ellen sov hemma hos mig, hade fylle snack till två tre på natten haha. Och jag hamnade inte i fel säng i fel hus med fel person, duktigt Bettan.
 
 Men jag vill bara tacka alla som jag träffade på puben för en enormt trevlig kväll :) Sköna människor ger en skön kväll ;) :)
Så då har vi kommit till lördag den 29/11-08.

 Vad hände denna dag då? Bakis? Näääe. Vaknade innan åtta då alla va vakna eftersom dom skulle på hundutställning.. Klev upp kvart över åtta, va väl fortfarande onykter då.. :S Men efter en dusch mådde man bra, drack tyvärr lite för mkt vatten... Man ska nog inte hälla i sig en liter med vatten de första man gör... Trugade i mig frulle sen när Ellen kom ner. Åkte sen med Linda o Johan till Ammer o tittade på hundutställningen. :) Trevligt trevligt. Alltid skojj att göra ngt annat än de man brukar :) plus trevligt sällskap. De gör ju allt.
 Sen så åkte man hem, tog de rätt lugnt nu när jag har börjat blivit sjuk.. :S Menmen. Bara att försöka bli frisk då ;)
Tog de rätt lugnt hela eftermiddan, tittade påEl Cid, värdelös film.. Jag sov mest under hela filmen haha. Åt lite skagentårta till förrätt och filé, potatis, bea-sås o grönsaker till huvudrätt o sen så tittade jag en bit på Narnia, prins Caspian. Rätt bra hittills. Sen så kom Ellen, vi drog till Sandmon o umgicks med folket där, åt nötter, skrattade o spelade lite Brawl :) Sen vart de hem o sängen vill jag lova. Vi låg jaa innan tolv tror jag haha. Så vi va som lite trötta..

Söndagen den 30/11-08.

 Vaknade vid elva imorse, vart frulle o sen lite lussebullar :) mm mums.
Sen så tog jag o Ellen de rätt lugnt, jag har ju som min jääävla förkylning. Vi hjälpte till lite i adventsbakning o så faktiskt. Duktiga vi är :) Sen så tittade jag klart på Narnia filmen, den va bra. Men måste se den en gång till, man får inte alla intrycken bättre andra gången haha.
 Gjorde väl inte så mkt mer, tog de rätt lugnt. Duschade, pratade med B, åt middag, jag åt rester sen igår medans dom andra åt Köttfärs jaa vad de nu heter, jag va som sugen på lasagne så de vart som lite fel.. Men de blir lasagne i veckan istället :) Nice.
 Sen kom grannarna över o fikade, lek o stojj med Isac, alltid lika trevligt :)
Har tagit de rätt lugnt sen, tittat lite på tvn bara värdelösa program, ville se horseshow eller vad den heter men svt 24funkade inte.. deprimerande. Menmen.
 och nu sitter jag här. Snorar o hoppas på att de ger sig snart.
Funderar på att försöka sova.. Vilket kommer inte att gå så bra.. Jag vet inte vad de är med mig nu förtiden.. Kan inte sova när jag är själv.. Sover så jäävla bra när Ellen är här men när jag är ensam så blir de jobbigt.. Knepigt allt de där..

jaja, de va ju lite uppdateringar iaf. ;)


Punkt.


Kommentarer
Postat av: Helene

Man kan ju iaf hoppas på att de finns någon som behöver de! :P

2008-11-30 @ 23:11:03
URL: http://helened.blogg.se/
Postat av: Linda

Hörrudu Fröken Hallongrogg! Tack för en trevlig helg! Håll dej i skinnet och ge tusan i handbojorna! ;)

2008-12-01 @ 15:52:09
URL: http://lifeainteasy.blogg.se/
Postat av: Tina

Synd att du inte kunnde se globen showen, den var bra! Men krya på dej, men får ju lite dåligt samvete som har smittat ner dig ;-)

2008-12-01 @ 22:29:25
URL: http://teamart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0