Åter tillbaka.

Har som inte haft tid att skriva ngt blogginlägg på väääldigt länge. Har haft fullt upp sen i lördags. Drog iväg till Munkfors tillsammans med Madde och hämtade hem Napping 2! :) Min nya älskling :) Resan dit gick tok bra. Även turen hem, grabben stod still hela vägen hem också.
Han har även flyttat in på Mon tillsammans med Ameija och Kettman. Allt verkar gå finfint.

I tisdags så va hovis förbi och fixade hovarna på grabben, han va lite orolig över att va helt själv så då tog vi in åsnan och allt vart lugnt och fint. Sen gick de bra. Min hovis hörde även att de va ngt fel med tuggandet hos grabben och öppnade upp gapet och då insåg vi att de va nog dags att raspa lite tänder.. En va toook vass, inte konstigt att han skär maten istället för att mala. Sen har han även hingsttänderna kvar. Why? De undrar då jag. Menmen. Huggtänder är vad dom är. Får se om man kanske ska dra ut dom också.

Igår tog jag första ridturen med grabben sen vi kom hem :) Allt gick mkt bättre än vad jag hade förväntat mig. Han kommer aldrig bli en bra hopphäst dock ;) haha. Han försökte hoppa över världens minsta dike och jaa de va inte så bra gjort haha. Han va lite het och ville iväg från början men sen när vi va på g hem va han tjöööött. haha. Så nu har man lite ont i rumpan haha. Men de är de lätt värt :D för grabben är bara för bäst. Lite jobb, eller jaa ganska mkt men va faan. Man ska ju ha ngt att göra, lära in skänklar och bygga mer muskler är väl de första vi ska försöka oss på.

Han tycker även att matte är en bra människa, han tyr sig till en på en enda gång. Han är underbar.

Sen är jag trött på allt gnäll om att jag har skaffat häst! Faan ta hand om era egna liv. Jag har råd att ha honom, han är billigare att ha försäkrad än vad syrrans hund är även billigare än vad min bil är att ha försäkrad och den är branog mkt dåligare försäkring!
Han behöver inte en massa olika kraftfoders sorters som vissa må ha. Så han är en billig häst. Visst fine, han behöver också täcken, borstar och andra grejer. Men räkna på vad de kostar att köra kross, ngn som har jämnfört? Jag skulle tro att de blir nog samma kostnad till slut.
Jag förstör mitt liv har jag även hört men de kan jag inte hålla med om. De finns nu en riktigt bra anledning till att kliva upp tidigt på morgonen, han måste ut och vem är inte sötast i världen på morgonen, står där och blinkar och vill mysa en stund med matte innan han kommer på att han är hungrig och vill ut och äta.
Han trivs med att komma ut och bli riden och de gör ju jag med. Ett otroligt skönt sätt att komma ut i friska luften och få träning samtidigt!
Nappis gör mig lycklig, Nappis gör mig hel! Så back off och låt mig leva mitt liv! Jag älskar de här. Visst fine jag kan inte flytta runt som jag har kunnat tidigare. Men va faan, jag älskar min hembygd, jag trivs där nu. Jag har ett jobb, en inkomst, så varför inte lägga pengarna på en häst som gör att jag mår bra?
Varför köpa en hund som jag inte har ngn användning av eller en cross jag antagligen inte kommer att använda så mkt? Eller varför inte en skoter jag bara kan använda halva året? När jag kan ha Napping som älskar matte jämt och ständigt? Hur elak jag än kommer att va på honom kommer jag alltid att älska honom och han mig. Han tycker inte om att matte blir irriterad på honom utan vill alltid göra så matte är glad. Och gladare häst får man leta efter, han ser alltid lycklig och glad ut när man kommer till honom. Han kommer fram i hagen och vill hänga med. Och är de så att han inte fattar från början att man ska ta in honom mitt på dan för att rida då är de bara att gå ner en bit i hagen så kommer han och vill va social, kommer springandes fram till en och stannar och undrar vad matte vill nu.
Sen har jag tok bra hjälp från både Madde och Tina. Så de kan inte bli bättre än vad de är nu.

Så låt mig  va lycklig i min egna lilla bubbla. Låt mig få må riktigt bra, jag har inte gjort de på tok länge. Jag va lycklig innan mormor gick bort, sen har jag väl varit glad bitvis de har jag. Men inte lycklig som jag är nu. Jag är hästägare och de är de bästa som har hänt på lääänge. Så kom inte och försök förstöra för mig. Bry er i era liv. Jag har råd, jag mår bra. Så försök bry er om er egna ekonomi och era egna intressen och låt mig va!

Nej gå och duscha och sova? Ska ju som upp halv fem imorgon. Har lite sovmorgon eftersom jag sover i stan, jag har Madde som tar in grabben ikväll och tar ut han imorgon så jag har en bra stallvärd. Så fundera inte över de heller. Allt är fixat.

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Tina

Bra skrivet, står på din sida!!

Att ha häst (eller annat djur) ger så mycket mer än vad det kostar!

kram T

2009-12-04 @ 22:07:14
URL: http://teamart.blogg.se/
Postat av: Louise

Va roligt att du trivs med din häst o ja hoppas allt går bra.. jätte bra skrivet i inlägget om att de kostar mkt att ha häst men dom gör att livet blir mycket roligare =) tkr iaf ja ! :)

Kram Louise

2009-12-18 @ 16:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0