Brrr...!

Faan va kallt de är ute. Vaknade imorse och hade trettio jääävla minus! Sen har de hållt sig mellan trettio och tjugotvå.. Suck. Går ju inte att va ute jaa när man är till stallet och slänger ut skit och stökar de är väl de enda man kan va ute för man måste jobba för att kunna leva.. Ufff.

Har även skickat iväg en jobbansökan idag, säger stackars åkar jävel som får den bunten med papper, kopior på alla betyg och alla intyg. Men skam den som ger sig i sökandet! Skiter i om jag får ett avslag faktiskt men jag visar iaf nissen på arbetsförmedlingen att jag söker jobb medans jag jobbar som vikarie och de är ju de viktigaste!

Har idag varit ledig, ganska så otroligt jääävla skönt. Rensat ur två lådor med kläder okej alla kläder slängde jag ju inte men de vart en kasse med gamla strumpor, trosor och bhar som jag inte tycker om som fick åka. Varför sparar man på en massa bhar man inte använder? Som man aldrig kommer att använda igen? Sju stycken fick åka i pannan så nu är de tre kvar. En som jag älskar över allt annat, en som funkar och en som duger om dom andra två är skitiga ;) haha. Måste nog investera i bhar faktiskt. Köpa såna här jag verkligen trivs i. Synd att dom är så tråkiga färger bara.. Hmm. Kanske två toook bra och en snygg? Vad sägs om de då?

Drar ner på hammarn imorgon och sätter in lite pengar på sparkontot! *klapp på huvudet*. Kan ju behöva ett och fyra till till min tatuering! Men sen jävlar har jag sparat in pengarna till den. Pirr i magen :) Den kommer bli toook snygg, måste leta igen trycket eller vad man ska säga, jag vet att jag la den på ett smart ställe. Ha smart ställe om man inte kommer ihåg vart de är ;) haha. Jag i ett nötskal.

Sen spara ihop ett och ett halvt, fixa tänderna på grabben och sen bara lånepengarna för hästen meeeen elva månader kvar tills de ska va tillbaka så jag har ju ett tag på mig att spara ihop de. Sen är fröken Norberg helt skuldfri igen! De känns skönt. Hatar att ha skulder, nog för att den här skulden inte ligger på så tok mkt och att de va de bästa inköpet jag har gjort någonsin. Min "bank" är också nöjd med mitt köp ;) haha.
Hmm vad ska man sen börja spara till? En ny bil kanske? Jaaaoo, why not why not? Alltid bra att spara pengar till nått ;) Man vet aldrig när man hittar nått man är sugen på. En ny sadel vore inte heller helt fel faktiskt. Meeen de får vänta, Rom byggdes inte på en dag heller ;)

Nej nu ska man kanske göra lite annat. Kolla in ngns blogg kanske? Har blivit dålig på att blogga på sistonde och läsa andras. Men man har ju lite fullt upp när man jobbar och sen hem, käka, åka till stallet, mocka, ta in kräka, hem, duscha och sova igen ;) Men jag tycker om det. Jag gillar mitt liv när de är fullt upp! Och snart hämtar vi nog hem en liten kille! Whiii! Napping kommer nog bli glad, Kettman också :) Ska bli kul att se grabben i verklighet och sen att få sätta igång med inkörning och allt. Skojj! :)

Hmm de där vart ju lite mer än vad jag hade tänkt skriva men är man på bra humör så är man :)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0