Låång uppdatering ;)

lö, sö, må, ti, on.

 Jaa man har ju som varit lite seg o skriva dom senaste dagarna.. Kan ju också va för att de har varit lite lite med tid för de också och att internet har varit tok segt varje gång jag hade funderingar på att blogga så de har gjort att jag inte har orkat. Men nu sitter jag här iaf.
 Så man börjar väl dag för dag som vanligt.

Lördag:
 Jag o syster började dagen med att ta in ved. Sen åkte vi till farmor o farfar o hälsade på en sväng, fika osv. Tittade sen på film o stökade på, tog en promenad o kollade på mer film på kvällen ;) Hot Chick kollade vi in då som gick på tvn.
 Sen på nattkröken fick man sig ett sms om förfrågan om att va fyllechaffis så upp ur sängen o iväg. En av killarna mådde inte allt för bra.. Meeen de gick smärtfritt nästan hela resan ner med dom, bara ett enda stopp efter vägen. Goodgood :)



Söndag:
 Idag vart de en ridtur med syster. Riktigt skönt väder vill jag lova. Va sen hem en sväng o fikade upp oss o sen ut med Tösa och släde ;) Då va vi på jakt efter slanor :) Så ut i skogen o leta, men satan va snö.. Man försvann ju helt haha. Men skojj hade vi och Tösa verkade trivas.
 Va helt slut sen på eftermiddan, så de vart en promenad o duschen och en bra bok på kvällningen.




Måndag:
 
Idag följde jag med grannen Tina till Gävle för att röntga Viggo och Amadeuz. Första stoppet vart i Sundsvall där CaffeLatte vart inköpt, mkt god :) Den kan jag tänka mig att köpa fler ggr ;) Vi va även tidiga ner till djursjukhuset men fick komma in tidigare. :) Så allt gick som på löpande band. Dock fick ju hundarna sprutor.. Usch... Kollade in Amadeuz skalle när dom gav honom sprutan haha. Slapp ju se när dom fick "uppvakningssprutorna" som tur va. ;P
 Sen stopp i Tönnebro på vägen hem och åt :) O sen hem. Vart en lång och trevlig dag i bilen :) Vi va väl hemma vid halv åtta tiden. Va in och surrade med P-A och Isac en sväng när vi kom fram och sen ut i stallet och mocka, alltid lika rogivande.
 När man sen kom hem möttes man av doften av nybakade Tekakor :) *smaskens* Men tog en promenad med Chappe när jag insåg att ingen va social där hemma, morsan surrade med Elsa i telefon och syster gjorde läxor så vi drog vi. Men sen när vi kom tillbaka från promenaden vart de fika :) Sen en dusch o i säng med en bra bok :)



Tisdag:
 
Va till hammarn en sväng från förmiddan o sen vart de en ridtur med Tina, två hästar och tre hundar ;)
Va ner på byn o försökte räkna lite matte med Ellen och Renata sen. Meen de gick som de brukar göra, dåååligt. Jaja. Sen gick brandlarmet så då åkte jag hem ;) Kollade in när morsan gjorde pannkakor och käkade de och gjorde pannkakstårta åt farfar. Han fyller år imorgon och han har inte ätit pannkakstårta sen han gick fortsättningsskola uppe på byn. Så de är måååånga år sen.
 Jag o syster drog iväg till farmor o farfar sen. Fikade tårta o spelade kort, kom väl inte iväg därifrån förrens kvart över nio eller nått så de va bara hem o slänga sig ner i soffan, för House va ju på tvn :) Sen duschen, sängen o en bra bok ;)



Onsdag:
 De är idag de, har hunnit med en promenad med vovven och ätit frukost.
Ska in till stan i eftermiddag och kolla på Gökboet :) Blir skojj.

Nej de va nog allt från dom senaste dagarna de.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0