Sen sist då.

 Ja då satt man här igen då, skulle egentligen bara ladda ner nå skit till msn så syster inte skulle dö ;) Meeen man vart då kvar som vanligt. Så jag tänkte att då hinner jag ju skriva ett litet inlägg o berätta vad som har hänt sen sist.

 Igår va de då fredag, klev upp sju på morgonen... Tjöööööött. Va nere på byn innan åtta.. Skojj.. Började räkna matte en stund efter åtta, hade sällskap av Ellen som jobbade som bibliotekarie denna dag. Sen kom även Renata förbi och räknade även hon :) Trevligt med sällskap, kom lite annat folk också o kollade in, glädjen smittade nog av sig tror jag hehe. Seeen gick BRANDLARMET! men va faaaen tänkte vi o sket i ne. Sen kom Gunnar "uuut, vi måste uuut!" Jahopp o ut de bar. Så kom vi på att vi skulle gå på ica o handla lunch medans dom fixade med larmet, för vem vill stå ute o frysa? inte jag iaf.
 Sen så när allt va lugnt igen va de bara att gå in igen, då kom jäääääätte mkt barn. Ojoj, vilken ljudnivå men sen när alla ungarna hade gått, man kunde ha hört en synål falla.
 Hmm. Sen kom även Lillan förbi :) skojj :) Hon började även räkna matte denna dag ;)

 Men de va iaf synd om Gunnar, där satt vi o ropade på honom varje gång han sprang förbi stackarn haha. Och inte gick de o muta honom med godis denna dag heller ;) de som alltid funkar annars haha. 
Men kontentan av mitt matteräknande är iaf att med lite energidryck o tok mkt tjurighet så kommer man ngn vart med matten också ;) *Klappklapp* på huvudet.

 Mamsen hämtade mig väl vid halv fyra, då hängde jag inte alls med längre i vad jag gjorde längre.. Så de va bara att ge upp. Matte talen surrade bara runt runt runt runt i skallen på mig. "De är som vanligt då" som Fia säkert skulle ha sagt ;)
 Vart till o städa sen när man kom hem, dammade alla sängkläderna o allt, skulle ha dammtorkat hela rummet meeeen de orkade jag inte ;) De får bli en annan dag, ett annat år, ett annat årtusende :P 

 Käkade sen, racklette, hur de nu stavas *smaskens* grannen kom även förbi, han lånade med sig mitt kastspö när han va till Thailand o lämnade igen de igår, så mitt spö är vida berest ;) Dock fick de aldrig komma till användning när de va tok långgrunt där borta. Vi fick även en romflaska, typ 80procentig, mörkrom, smakade rätt gott, typ gräsaktik i eftersmaken eller hur man nu ska kalla det. Men inge fel på den.
 
 Åkte sen till Sandmon där de vart kladdkaka o thé :) *smaskens* Även en massa surrande som vanligt.

 Sen vart de hem, in i duschen o sen bädda, tokigt skönt att krypa ner i en nybäddad säng när man är nydushad o en bra bok på de är ju pricken över i:et ;)

 Är btw inne på sista boken i Legenden om ljusets rike serien.. Kommer att gråta stora floder när boken är slut, ett hav av kärlek heter den, borde kanske heta ett av av tårar ;) hehe.


Nej nu ska vi inte deppa ihop över en bok, Ellen har varit tok duktig o tagit fram en massa ungdomsböcker jag ska läsa, ville ha ngt lättläst nu när min älskade serie är slut. Ska nog försöka mig på "män som hatar kvinnor" sen, tre böcker vi har andra tror jag. Har hört att första filmen ska va bra så då äe de bäst att läsa dom :)


 Nej nu ska jag ta o busa med vovven en stund.


Maaa hööööres o råååkes.


Over and out!


Kommentarer
Postat av: Simon

hehehe vad kul med brandlarmet:P

2009-02-21 @ 23:05:58
URL: http://yoyoyostory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0