Nyårsdan.

Jaa de är idag de. Så här kommer en liten update om vad som har hänt sen sist.

 Dan innan nyår, i tisdags kom morbror hit o vi alla åkte ner på Hammarn o handlade, köööööö på banken, oväntat va? Köpte för övrigt ett par kängor jag ska ha när jag rider, dom tycker jag om, gröna o fina ;)
 Hade rätt skojj inne på Konsum med morbror haha, vi funderade på att ha lite dragracing inne i affärn o köra över alla tanter som kom ivägen haha. Meen mamma fick köra vagnen för ingen av oss innehar körkort för kundvagnar haha. 

 Sen kom Ellen hem till mig, vi tog en ridtur i skogen med Tösa haha. Vi red ju som barbacka eftersom de är enklare när man är två o jaa, balansen va nästan på topp haha. När vi kom upp till hygget som vi skulle passera hade de drivit där så att hade vi sträckt på tårna hade vi rört snön, så mkt snö va de. Så vi tyckte att vi kunde vända, de va bara de att Tösa tyckte de va svårt att göra en tvärvändning o tog mot skogen för att vända, de va bara de att där va de ännu mer snö och lutade haha. Så vi fick försöka hitta balansen tre ggr o de gick bra. Meeen fjärdegången när hon även svängde lite gick de inte längre o vi gleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed av haha. Gick skit sakta så där låg vi i snön o asgarvade o Tösa som tittade bak på oss o såg ut som hon sa: "meen vad gör ni där flickor?" haha. Men hon va jätte snäll o stod helt stilla tills vi hade tagit oss upp ur snön o följde snällt med tillbaka in mot skogen igen från hygget, då va ju problemet bara hur vi skulle ta oss upp igen, ingen av oss är ju direkt långa.. Men efter mkt om o men så tog vi oss upp :) o så red vi tillbaka haha. Vi tog oss helskinnade tillbaka till stallet o hann mest bara komma in o ta en hov så kom Sara som skulle ut på lektion. Så snacka om taiming. 
 Stack hem sen, packade duschade o åkte ner på byn, hämtade pizza o Renata o drog ner till Vallsjön. Där vi käkade middag, spelade wii o drack en massa gott o gjorde oss iordning för puben.
 Kom ner till Kälarne vid halv elva kanske? Träffade en massa trevligt folk där, drack gott och vart hembjuden två ggr haha. Meen jag tycker om att sova hos mig själv så dom vart dissade.

 Så jag va väl hemma vid två tiden, va tokigt pigg så jag la mig o läste, läste ut boken så man släckte väl vid fyra..


 Vaknade första gången åtta på nyårsafton! åtta? why?! Men lyckades somna om iaf, vaknade halv elva eller nått sånt.

Tog de rätt lugnt hela förmiddan, tog en promenad o så med unghunn.

 Åkte till morbror med familj innan fem, vi åt tre rätters middag o myste. Spelade lite spel o stökade på. Skickade iväg lite ufon osv. Ett trevligt nyår alltså =)


 Så nu är vi inne på ett nytt år, 2009. Ett nytt år med nya förväntningar, nya önskningar, nya löften, nya förhoppningar.

Nääe, kolla lite annat nu. Men de är iaf uppdaterat åt er ;)


Kommentarer
Postat av: Tina

Ta en titt på denna du ;-)



s" rel="nofollow">http://www.blocket.se/vi/19652483.htm?ca=3s

2009-01-02 @ 22:26:26
URL: http://teamart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0