Utedag :)

Japp, de är va dagen har varit ;) Meeen jag kanske ska börja med gårddagen?

 Klev upp halv åtta... Skulle ju som till Sundsvall, tjugofem minus när vi åkte.. Brrrrrr. Tur att bilen faktiskt ville starta, den va seg även fast den hade haft de varmt o gott i flera timmar.. Meeen skit i bilen nu, jag o mamsen hämtade upp Isabell o Sara på Sandmon. Sen vart de full fart mot Sundsvall, tror jag iaf, jag sov mesta delen av resan dit haha. Vaknade i en del kurvor dock, är nog åkrädd även i sömnen haha. Kan man va de? Ngn som vet?
 Vi hittade parkering rätt fort på Birsta o stack in i de lilla huset haha. Hur mkt folk som helst om man tittade på parkeringen men typ ingen inne som de kändes haha. De sväljer bra de där stället. Tog ett varv där nere o sen ett där uppe. Kollade lite kläder, testade lite kläder, kollade lite skor men hittade inget par som jag tyckte om. Funderar starkt på att köpa mig ett par stövlar. Men med min vanliga tur hittade jag inga stövlar som jag kände "yeeees dom här tycker jag om" för alla som jag faktiskt tycker ser bra ut har tokhög klack.. Och jag vill ha ett par låga som jag kan ha jämt.. Jaja, bara att leta vidare.
 Vart sen pizza, de va de enda vi vågade äta haha. Va lite sugen på att köpa ngt från wookstället meen vågade inte testa ngt igår, får bli en annan dag. Va inte sugen på sallad heller. Så pizza vart bra, vart ännu bättre när syrran åt sallad med vitlökssås så man kunde stjäla av henne. ;)
 Sen så tog vi en liten sväng till i butikerna, köpte mig en skjorta, ok, blus då. Har hittat en som funkar till slut, dock kan jag inte stänga den hela vägen upp men med ett linne under ser de ju helt ok ut. *Lycklig* Hittade mig även en kavaj :) O de va på rea plus att mamma har extra rabatt där :P Niiiice :) Så jag betalade bara för kavajen om man ska räkna ut vad de skulle ha kostat ;) Så jag va nöjd med mina köp.
 Va även in på Ikea o kollade, fikade :) Fika är viktigt haha. Eller de är de viktigaste, att äta o fika ;) Jag o mamma köpte två lampor åt Isabell haha. Hon fick inte va med o bestämma själv :P Men jag tror hon vart nöjd satte ju upp dom de första hon gjorde när vi kom hem så. Vart även lite annat smått o gott, jag älskar verkligen Ikea. Finns alldeles för mkt roligt där. Önskade att jag hade ett helt hus att inreda o massor av pengar att spendera :P Moahaha.
 Sen vart de Coop, vart inte så mkt handlat egentligen, lite kyckling o annat smått o gott. Meen jääävlar va stort de är.. De på Lillänge är ju minimalt jämnfört med de där, men de gick riktigt bra att hitta ändå. 
 Vart sen till att åka hem, väl hemma vart de rätt lugnt. Startade upp lilla bilen som hade stått på värme i flera timmar, va seg men noooog faan startade hon alltid, älskade lilla bil. Passade på att sätta i klädseln som jag har fått. Skulle även försöka mig på att sätta på navkapslarna jag har fått meeen de jävlades så pappa skulle försöka hjälpa mig med dom. Sen vart de en sväng ner på Bilisten, fyllde på luft o köpte Filidutter ;) *smaskens* Sen drog jag o syster på fabriken o kollade när pappa o Jocke bytte grip. Men de jävlades inte så mkt för dom så vi åkte hem igen :P
 Så då vart de varma mackor till sen middag haha. Gott va de iaf :P o lite karra  o 27dresses, nice kväll :D sen en promenad, måste ju gå bort alla kalorierna jag hade stoppat i mig eller nått. De va mest för att de va bara tre grader kallt, tre?! Från tjugo fem till tre? haha. Men itne klagar jag, jag är nööööjd. :) Lite csi o lite av programmet som va efter. Satte mig sen vid datorn, duschade, kollade på NCIS :) Sen vart de väl sängen, läste lite o somnade rätt fort.

 Så nu går vi över till denna dag istället.

 Började dagen rätt lugnt, låg kvar i sängen o läste en stund. Sen frulle o sen över till Tina, vi tog Tösa o Dessie på en ridtur :) Även vovvarna va med, vart bilvägen upp o tillbaka så hästarna fick arbeta riiiiktigt hårt, kan lova att jag va branog varm i kroppen efteråt haha. Kommer att ha träningsvärk imorgon ;) Men de är de faan värt, såå otroligt skön ridtur. Många fler såna vill jag ha  =) Tösa verkade inte ha ngt emot att jobba heller, orkade mkt mer den här gången o lyssnade mkt bättre, så kul att se att de går framåt, att jag hjälper till o får henne att bli bättre :) Älskade lilla bråkstake.
 Sen ringde vi efter syrran så hon kom o vi tog Indra en sväng med rockarden. Bara ett varv men ett varv är ett varv, här ska man inte gå för hårt fram inte. utan mjukt o fint :) Hon verkade då inte ha ngr problem med den heller så positivt positivt.
 Efter de vart de lite thé o fika för syster ville ut o åka skidor, längdskidor.. Så på med kläder o ut o leta skidor o stavar o ut med hundarna för dom skulle ju med dom med. Kan lova att de vart mkt skratt på vägen, två idioter som inte förstår stopp o snurra inte runt mig osv. haha. Sen drar ju Rex ännu mer i nedförsbackarna så hörde folket häromkring nått intressant skrik o sen ett asgarv, de va jag kärafolket. haha. Vart inte en allt för lång tur så vi får väl ta oss ut imorgon, lite tidigare så de inte hinner skymma. Vill som ha ljust ute, lite dumt om man åker in i ett träd eller så haha.
 Sen har de väl inte hänt allt för mkt, vart ner på Bilisten, ätit middag o duschat. Sitter nu o får lite låtar av Simon :) Nicenice. Blir nog en lugn kväll, ngn film kanske o popcorn skulle jag tro :P


 Morgondagen då? Skidor kanske? Kommer jag ens ta mig upp ur sängen efter denna dag? :P Känner mig seg i arsle o axlarna. Meen de är bra med träningsvärk, då vet man att man lever o att man har tagit i nog mkt ;)

Nej en bild på sötnosen får avsluta mitt inlägg för idag :)
Hejsvejs på er.
                                      


Kommentarer
Postat av: Simon

jaaaa nu hoppas jag att du lyssnar mkt på dom där låtarna:P haha

2009-01-06 @ 20:08:36
URL: http://yoyoyostory.blogg.se/
Postat av: Mia

www.surfthechannel.com <-- Där finns alla serier med många fler avsnitt än vi hunnit med i sweden. Det är där jag sitter och glor nätterna långa ;)

2009-01-07 @ 01:34:23
URL: http://alisess.blogg.se/
Postat av: Tina

Hmm.. har dreglat över de där hingstarna ett tag, dom är fina OCH har bra stam..

Så stor och vuxen hon ser ut på kortet lill tjejen =) har missat att hon blivit så stor jag!(kanske blir så när man ser dom varje dag)



/T

2009-01-07 @ 13:07:43
URL: http://teamart.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja tack, jag byter gärna. om jag får lönen ;P

ja gör det. Det är ju skit bra! Jag är beroende :)

2009-01-07 @ 17:22:11
URL: http://alisess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0