Veckan som gick.

 Här va de ett tag sen man va igen jaa.. Har haft lite vingel med bredbandet o så men nu ska här uppdateras så därför lägger jag in en video så ni har ngt att lyssna på om ni vill ;) Själv har jag blivit lite frälst i låten, den är gammal, ABBA som gjorde den från början meen tycker bättre om den på de här viset, tyvärr är de ett intro på typ en minut meen dra fram till 00:50 så  börjar låten ;)


 Måndag:
 Klev upp fyra.... Har ju som praktik som ni nog redan vet, åkte timmerbil med S, nicenice. 
Vi va upp till Sundsvallshöjda o hämta timmer, sen på Östavall o lossa o sen ut på skogen i Ramsjö till Lesatten o hämtade octo. Lunch vart ätet nere i Östavall. Gick hem från stolpen så man fick sin dagliga promenad ;)
 Stökade sen på hemma o stack ner o simmade på kvällen, skönt, de behövdes vill jag lova, va länge sen sist nu, lite bastning vart de också. Sen hem o fika o i säng.


Tisdag:
 Upp fyra igen.. Kom ner o då ligger papsen o tok snarkar, skojj. Han va ledig idag så jag fick kliva upp själv...
Träffade på "Kronhjorten" på morgonen när jag skulle göra kontroll före körning, han o Krille va uppe från Segersta o skulle hjälpköra här uppe.
 Sen drog vi till Sundsvallshöjda ännu en dag med Hjort i hasarna. Sen till Östavall o lossa o sen till Lesatten ännu en dag o hämta octo. Sen tillbaka till Östavall o åt dosa. Sen tog Hjort täten med sin 520 o jaa, han försvann, vilken skillnad de är från 480in till 520in.. ojoj, en sån skulle man ha haft ;) eller varför inte ngt ännu starkare?  
 Vart även kallad för skrivbiträde eftersom jag skriver mätkvittot medans S lastar o går även upp till mätarn med den så att allt går lite snabbare o smidigare (plus att då kan jag låna toaletten ;)). Och idag va jag även så snäll så jag tog med mig K-B H:s. 
 Hem o åt o sen vart de träning för hela slanten. o sen hem i säng, för sent som vanligt.. :S 

Onsdag:
 
Ännu en dag upp fyra... Till Sundsvallshöjda o sen till Östavall o sen till Lesatten o tillbaka till Östavall. Åt där ännu en dag, sen hem. 
 Tränade o så på kvällningen. I säng sent som vanligt.. 
Såg för övrigt va de fem eller sex rådjur idag :) S tyckte mkt bättre om min reaktion som jag fick idag för de va en pekning och "kolla". 

Torsdag:
 Fyyyyyra vaknade man då... Funderade på att somna om o skita i allt.. Va inte allt för pigg..
Lastning i typ Ösjön eller rättare sagt mellan vägen in till Göteborgskoja o korsningen mot Albacken. Sen till Östavall o lossa o vidare till Lesatten. Sen hemåt, käkade nere i Bräcke. O vidare hem. 
 Gick hem från stolpen idag o bytte om o åkte ner på byn för att få hjälp med matten av Gunnar, meeeen han har ju som vanligt inte tid ;) Han o hans dumma utvecklingssamtal ;) Men jag fick lite hjälp på traven iaf. Sen kom även Lillan förbi och vi gick på hotellet o åt middag :) Pizza är mums de ;P 
 Drog sen hem en sväng, vart även att man åkte ner o tränade. Kom hem o fikade lite o åkte o hämtade flickorna.Sen hem o försent ner i säng, ovanligt va?

Fredag:
 Sista dan man kliver upp fyra! Tjoho! Va till Ösjön på morgonen o lastade upp, va inte riktigt vaken så jag skrev att vi hade med oss tre travar med talltimmer o tre travar med grantimmer, hur man nu får med sig sex travar på en bil o ett släp. haha. Tur att S hade lite koll iaf. Så vi va på Östavall igen då o lossade sen ner till Lesatten o hämta en trave octo där o upp till Ånge på skogen där o fyllde. Syntes att de va SCA bilar som gick där, tok grusat, nice för våran del :)
 Sen vart de stopp på Ångeraka o käka där, okej en annan hade ju redan ätit uppe på skogen dock. Hem o mätte in, fick den stora äran att ställa bilen på plan dessutom haha. Kändes skönt att sitta i förarstolen för en minut, saknar det samtidigt som jag är rädd.. Får ju egentligen köra meen jag vågar inte riktigt.. Rädd för halka o rädd för att göra fel o göra sönder.. Aja, de kommer fler veckor med bättre före.
 Drog hem o slängde i mig lite fika o åkte sen ner på byn o tränade. Syrran kom ner också med vovven så dom åkte hem med mig efter att vi hade varit in på affärn. 
 Käkade middag o drog sen till stallet, tog oss en ridtur, kaaaaaallt va vad de va... Brrr. Men de va nice, hästarna verkade uppskatta det. 

Lördag:
 
De är idag de ;) Har idag varit på en skotertur, till Mjösjön där vi fikade o hade oss i kåtan/stugan, myys :) 
Tog de rätt lugnt sen, va ner på byn o köpte lite grejer på macken o fick reda på hur man använde värme reglaget på bilen av Thord på macken haha. Jag kom in o frös så på den vägen är det ;) 
 Har sedan ätit, började grillsäsongen lite tidigt i år ;P Meen gud så gott de va :) Smaskens. 
Sitter nu här för tredje gången tror jag de är o skriver. Ska slänga in lite bilder o så hade jag tänkt, har iaf bilder från dagens skotertur, får se om de finns ngt från veckan som har varit också. 
 Blir en lugn kväll (vad jag vet). Ska väl köra syrran bara o sen kommer nog kusin på besök ikväll nicenice :) Blir nog chips o dricka framför tvn. Ngn som vet om ngt bra program på tvn tro? Eller bra film? Fast då kanske jag somnar.. Hmm. ;) 



Over and out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0