Nu jäklar är de dags!

Japp, nu har jag bestämt mig för att ta mig i kragen och blogga och lägga in bilder från resan! *Klapp på huvudet*

Va till o med tvungen och kolla när jag bloggade senast innan Gbg.. Haha snacka om bra minne eller inte ;)

Jag drog iaf in till Ösd den 29/9 en tisdag alltså. ;) Slöade framför tvn hos syster på eftermiddan med sällskap av en gammal klasskompis :) Gud vad jag har saknat den killen, fine vi pratar tok ofta i telefon men de är inte samma sak som att träffas.
Slaggade hos syster, svårt att sova, otippat va? Ny säng, nya ljud och allt. Men sov gjorde jag till slut! ;)

Onsdagen den 30/9 klev man upp fem på morgonen! FEM! Jaja upp och iväg, träffade Lillan och Therese nere på stan, köpte in mackor och annat nödvändigt inför bussresan. Sen satte vi oss på bussen, drog ner till Sundsvall, byte av buss där, kalllllllt, brrrrrrrr. Sen in i en ny. Mot Tönnebro där de vart matstopp, sen vidare till Sthlm.
De va en man med på bussen som måste ha stoooora problem med blåsan! Faan ingen kan kuta på toan på de viset som han. Han måste ju dessutom ha lidit av nått, stressad, högljudd och allmänt knepig. haha. Jag o Lillan hade bara liiite roligt åt honom på Tönnebro ;)
Väl nere i Sthlm vart man guidad per telefon från bussen till pendeltåget, lyckades betala varsin mobilbiljett där och hittade även tåget vi skulle med ut till Järfälla ;) Dock trodde jag att vi skulle bli ihjäl trampna av alla sura Sthlm! Faan dom är ju galna, kutar som bara faan och ser allmänt sura ut. Konstigt folk i en konstig stad ;)
När vi va framme där hämtade Mixxa upp oss och vi drog ut till hennes svärmor o fru o barn :) Sen vart de lite mer inhandling och pizza ätning innan vi drog mot Gbg. Vi fixade även bilen innan så hon skulle gå bättre :)
Resan ner va ganska nice, bara en trafikolycka på väg ut ur Sthlm dock va den på andra sidan "vägen" alltså de är fyrfiligt på båda sidor på E4:an :) Niiice enligt mig men samtidigt skrämmande.
Allt gick väl som smort ner annars, en lastbil som vi inte vågade köra om mitt i natten ungefär tio mil innan Gbg, han vinglade fram och tillbaka på vägen... Otääääckt.. Dock körde han av innan vi va framme så vi har ingen aning om han tog sig hem helskinnad eller ej...
En bit innan Gbg tyckte Mixxa att vi skulle byta, hon hade ju suttit o stirrat in i regn branog länge och kört nästan hela vägen, så en övertrött Bettan satte sig framför ratten och drog in i Gbg! Ha, den ni. Men hitta, de är inte lätt, vi körde fel flera ggr, gjorde måååånga göteborgare ;) Åkte runt korsvägen (?) fem gånger eller nått haha. Men till slut hittade vi rätt, parkerade, tog oss in i Krickens lägenhet där de vart en massa tjejsnack framåt två halv tre tiden på natten ;) Va ganska så slut efter den dagen vill jag lova. Kan även säga de att Kricken och Staffan hade varit tok gulliga och bäddat upp bäddsoffan och tagit fram en madrass som vi kunde bara bädda ner oss i :)

Lite bilder kanske? Lillan insisterade på att ta på ngr "vänner" vi fick efter vägen ;)



Den första oktober, torsdag då alltså.
Vi låg kvar i sängarna ganska så länge haha. Trötta som få.
Men på Nordstan drog vi allihopa även Kricken :D Shoppade loss lite, vart två linnen och lite benvärmare för min del, käkade på ett sånt där buffe aktigt ställe, ät så mkt du orkar ;) Sen när Mixxa o Kricken kollade in skor satt jag o drack kaffe och spanade tillsammans med Lillan på allt konstigt folk som gick omkring där inne ;)
Sen vart de hem, satt och surrade halva natten :)

Den andra oktober, fredag.
Drog vi ner på Universeum, kollade in allt som finns där :)





Lite bilder därifrån :)
Sen vart de till o handla och hem till lägenheten. Jag o Mixxa gjorde en tacopaj :D toook god ;)
Sen så kom även Erika över och de vart tjejsnack och the på kvällningen :) Myyys :)

Den tredje oktober, lördag.

Då drog vi ner på Avenyn, trodde vi ;) Södra gatan hamnade vi på ;) Men efter lite efterfrågningar så kom vi rätt :) Dock lät de som att vi va alkisar ;) Mitt fel haha. Frågade efter närmsta system haha.
Vi köpte in vin inför kvällen, jag köpte två koftor jag äääälskar dom! :) Sen hittade vi hem, alldeles själva! Ha den ni ;) Köpte även ost och kex på vägen hem.
Sen vart de att göra sig iordning inför kvällen, drog ner mot staden, åkte pendeln först och sen buss ut till Erika och Jocke :) Där vart de god middag och en massa prat :D Ost o kex och glass o allt :D myyys. :)
Skulle sen igenom Mölndal för att komma till pendeln igen, de roliga va att vi aldrig insåg att vi va i centrum förrens vi såg skylten "välkommen tillbaka, Mölndal centrum" *asg* ;)
Vi tog oss hem, surrade lite mer och sen i säng.

Den fjärde oktober, söndag.

De vart en heldag på Liseberg! ;) Jag åkte till och med ngr attraktioner ;) Ha den ni! Impade va? :P
Jag vann två kilo geisha! Två kilo! De är mkt.. Drygt att bära runt på ;) En film och lite gosedjur vart de också, ett som är en vän för livet enligt Mixxa ;) hehe.
Vart sen pizza påvägen hem mot lägenheten, sen i dusch, va tog seg. La oss ganska tidigt ändå denna kväll ;)
Svårt att somna va de ju och sov dåligt hela natten, kan ju kanska va för att ngn snarkade mig i örat ;) haha nej då, har alltid problem att somna när man ska iväg dan efter.

Den femte oktober, måndag.

Vart väckta tidigt på morgonen när Kricken kom in och kramade om oss innan hon skulle på skolan. :)
Sov vidare en stund och sen upp, packa de sista och packade in allt i bilen. Drog sen hemmåt, stopp på Statiol, tankade och köpte frukost och kaffe ;)
Vart även ett stopp i Gränna för inhandling av godis ;)
Mer stopp för tankning, fyllde på luft i däcken o sen vidare. Väl i Gävlebro vart de sen middag, kaffe inköp och sen vidare hem, då tog jag över ratten, allt gick fint tills i Sundsvall där de va fel på latte maskinen! Jag ville ha latte inge svart kaffe utan latte! ;) haha. Tog de lugnt hela vägen hem från Sundsvall, sommardäck på och snö i dikena uff.. Tog en fegisväg mot Bispgården och ner ;) Saltat längre där ;) hehe.
Va hemma vid halv ett på natten, packade in allt och la mig ner i sängen med Lars-Göran ;) De är en kompis för livet de! ;)

Pics :)




Dom fyra första är från Gränna, kolla in all kullersten.. Lillan står och berättar om ngn gubbe hon egentligen inte har ngn aning om vem de är ;)
Och sen ser ni dom två rosa på sjätte kortet, de är Lars-Göran, Chicken och Sven-Rutger ;) För alla som inte har fattat vem Lars-Göran är så är de min rosa lilla vän.

Nej de va allt från Göteborgsresan tror jag.

Tack o adjö!


Kommentarer
Postat av: Lillan

Vadå ingen aning!?! det var ju Per Brahe ju!? ;D

Btw, bilden ska bort!

2009-10-09 @ 01:01:16
Postat av: Sara

Ja det tycker jag att vi ska! :P



Fina bilder! :)

2009-10-09 @ 06:56:30
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Lillan

Bilden på mig ska bort Elisabeth!

sätt dit bilden på dig i baksätet på polisbilen istället

2009-10-15 @ 00:17:33
Postat av: Renata

Ni verkar ha haft de roligt där nere! (:

2009-10-15 @ 01:34:55
URL: http://renataienbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0