På tok alldeles för länge sen, sen sist faktiskt.

Har ju som inte haft en dator som har fungerat som den ska.. Men igår kom min alldeles egna älskling hem! :) Så nu när allt som är nödvändigt att ha är installerat törs man leka lite med na också :P Så detta kommer säkert bli ett ganska långt blogginlägg med bilder osv :) Enjoy!

Börjar starkt med att berätta lite om förra veckan.

Torsdagen den tredje.

Började dagen som de flesta andra, tog en promenad, träffade på grannen som sa att jag fick plocka hur mkt vinbär jag än ville på hennes tomt. Ringde mor o frågade om hon ville ha och då fick jag frågan vill jag ha svartvinbärssaft? Vem tackar nej till de. Drog hem o fixade käk till vovven, ringde sen till Fia för att höra om hon va på så man fick lite sällskap. Då sa hon KOM HIT! Så då drog man dit, plockade ett par liter svartvinbär på deras buskar, fina goda som vart till en suverän saft sen :)

Lekte då lite med kameran på ngt annat av allt dom har på gården.



Fredagen den fjärde.

Då drog jag o far till Hammerdal och köpte hundnät. Passade på att ta lite bilder efter vägen när vi stannade till.



Sen vart de hem, byta om, åka till Sandmon för att piffa upp sig inför kvällen, då de va vikarefest hos Christer :)
Sara gjorde iordning, mitt smink, hår o naglar :) De tackar jag för :) Fick lite tips o råd om ditt o datt dessutom så de va helt perfekt! :)
Ellen o Loulou kom förbi mig på kvällen när de va dags att dra iväg, vi va först på plats :P haha.
Sen kom resten inramlande eftersom. Vart en härlig kväll med mkt skratt, mkt att dricka o äta ;) Vart tacopaj o kräftor till varmrätt, vin, öl, cider fanns o dricka, får inte förglömma snapsen heller ;) Tacopajen hade Lillemor för den delen gjort, otroligt god :)
Till efterrätt hade Christer gjort paj, hör o häpna men fröken Norberg åt päronpaj! Och tyckte att de va gott. Så vart ska folket rita korset nu? :P
Söt Troja kom förbi o hälsade på också, så därför blir de bara bilder på henne från festen ;) Är snäll o hoppar över att lägga ut bilderna från festen ;)



Lördagen den femte.

Vaknade ganska tidigt på morgonen med tanke på festen kvällen innan ;) Fick skjuts till grannarna o tog sedan deras nya bil till farmor o farfar med syster o Isac i :) De va nice, är tooook avis på deras V70i! Vill ha.
Va sen lektant åt Isac. :)
P-A grävde o Isac stod o pekade åt han o förklarade vart han skulle sätta ner skopan. ;)



Sen vart de även lite fika, korv med bröd. Efter de åkte P-A o Isac hem för då va ngn trött. Så jag fortsatte med att måla taket i hundhuset vitt. Mkt nice må jag säga.
Efter de drog vi också hem, stökade iordning middag, jag hämtade P-A o Isac som skulle komma på middag hos oss :)
Sen på kvällen kom även Fia o Sara förbi o grattade systeryster. Och lite senare kom även kusin med karl. :)



Första bilden o andra bilden är tagen av min käre far som är avis på min kamera ;) Sista försökte jag o Isac ta ilag, som ni ser gick de väl inte allt för bra ;)

Sen lekte även kusin Marie med min kamera.



Söndag den sjätte.

Då drog jag o Fia ut i skogen o plockade lingon. Vart sjutton liter, en paus och sen hem o rensa o sen sälja vidare ;) hehe.



Måndagen den sjunde.

Då tog jag o Fia o testade på att plocka rönnbär med stor framgång... Rönnbär är inte alls roligt att sitta o rensa, de tar tid! Så lite pics från hennes morfars gård på nypon o sen våran rensning kommer.
De va även denna dag min förkylning bröt ut, bara så ni vet ;)



Tisdagen den åttonde.

Va upp o plockade rödvinbär, en sisådär tio kilo fick jag o Fia ihop som vi va iväg till moster med ;)

Onsdagen den nionde.

Vart väckt sju på morgonen av Monas ljuva stämma då hon undrade om jag inte kunde komma o jobba, visst sa jag men jag är förkyld, men iväg skulle jag. Halv åtta till ett som sen vart utdraget till fem.
Åkte sen hem, käkade middag, låg på soffan o tittade på Män som hatar kvinnor med mamsen. :)

Torsdagen den tionde.

Idag vart de till att kliva upp o plocka svartvinbär, åkte sen till Fia o plockade mer med henne. Vi drog sen ner på byn, handlade lite, fikade, postade brev o åkte sen till grannen o plockade på deras buskar ;)
Vi fick även sällskap av Tina o Isac som plockade på :)
När vi hade plockat allt som allt tio och ett halv kilo gav vi upp. Drog till moster med bären o sen hem för att äta. Har sen varit till Fia o fått älsklingen fixad :)
Ligger nu i sängen, nyduschad o nybloggat ;)



Hur tar man för delen bra kort på regnbågen? De är ju helt omöjligt enligt mig... Tips uppskattas! :)

De har även hänt en del bad things den senaste tiden. Va riktigt ledsen en dag, ringde min "storebror" och sen vart de lite bättre, försöker göra en massa saker varenda dag för att fundera över annat. Men nu har kanske vändningen kommit, en quaterkille kan kanske bli min, jag behöver en bästa vän som tar mig ut i skogen på en tur om dagen, får mina tankar på annat, buffar på mig när jag är ledsen, lyssnar när jag behöver prata, en vän som kommer med sina stora läppar o torkar bort tårarna från min kind så man börjar skratta istället. En sån vän behöver jag nu. Smokie är kanske min räddning. Han är kanske min vän. Ska ringa hans ägare imorgon o höra. :)
Jag har snart kanske en ny bästa vän.

Nej nu är de läggdags för en snorig o hostig brud som mig. Ska sova bort ngr timmar o sen upp, ta in vovven så han får frulle o sen iväg o plocka bär med Fia ;) Ingen rast ingen ro! De är så livet är när det är som bäst :P

Godnatt och på återseende! (De lär inte ta lika lång tid innan ett nytt inlägg kommer ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0