Liftat i 30graders kyla.

Nääe riktigt så illa har de väl inte varit ;)

Började dagen med att kliva upp kvart tio i fem, kolla tempen, insåg att "näääe inge jobb idag, 32minus meeen faan va kallt de va här", sprang ner i källarn, tände upp, pappa tog över och jag kröp ner i sängen igen.
Va till o kliva upp fem minuter senare för då ska Madde in o jobba så de är bara att klä på sig mkt kläder och hänga med. Åkte in till stan. Bilen vart faktiskt riktigt varm i Bringåsen... Brrrrrr..
Åkte ut på mitt första ställe, trodde att värmarn hade gått på firmabilen meeen nej då, satte mig i en iskall bil, som startade! Hör och häpna. Drog ut på Frösön, drog av lite trappor. Sen ringde chefen då ska Madde åka hem för hon mår dåligt. Jaha, jaja, strandsatt i Östersund, kul, kul liv ;) Gjorde klart mina trappor, tog ett till ställe på Frösön. Drog tillbaka till kontoret, åt lunch, packade om, tvätta, stöka, åkte iväg och tog fler trappor. Åkte tillbaka, tvätta, packa, följde med på nya trappor. Dom tog TID! Faan kvart i fyra va vi klara med första, drog av den andra ganska snabbt och drog tillbaka på kontoret. Slängde in sakerna, satte mig i Elinors 740:i, hämta upp J, drog till Brunflo där man inhandla chokladkaka o dricka. :) Sen till Rissna för att J skulle hem, kollade in Elinors hus :) De va nice, annorlunda, häftigt :) Sen fick jag skjuts till Stugun, där satte man sig på kusin Ms jobb. Fattar noll av de jobbet men jaa huvudsaken är att hon fattar ;) Drog på macken när hon sluta, köpte en french.
Åkte till Dockmyr, fick middag där :) Tack tack :) Åkte sen hem med pappa o syster.

Under mitt dygn har inte jag varit hemma många timmar, va borta i femton och en halv timme. Skönt att ligga i sängen nu. Vägrar att åka in till stan imrogon för att jobba, för kallt. Aldrig att jag utsätter varken mig eller bilen för dom kallgraderna.. Uff.

Ska mysa in mig i Napping imorgon, han hade redan fått kväll när jag väl kom till Dockmyr så jag ville inte störa när jag väl kom hem.

Nej de va nog allt för idag.

Frys inte ihjäl där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0