Pensionsmässig redan?

Jaa de känns så iaf, är tröttast i världen efter dom senaste dygnen, intensiva, roliga och tårfyllda.

Torsdagen har ni ju läst om, åkte iväg och jobbade, fick ett samtal om jag kunde jobba på natten också jajjemen, drog hem efter jobbet, tog in hästarna, packade massäck och drog iväg och började tolv på natten till sju på morgonen.
Sov till ett igår, upp och åt frukost drog ner på Norrbro hamnade såklart ute i fårhuset, vart annars? :P
Var med om en riktigt svår förlossning, var förste assistent. efter en timme kom lammet ut! Men de va mkt slit och oro innan, va ett stort lamm och liten tacka.. Ena benet låg bakåt och satt fast med axeln mot hennes bäckenben.. Och när den lilla parveln var väl ute satt jag o M och storgrät av lättnad, man tror inte man ska göra de, de finns ju bara en sisådår 350 tackor som lammar, men alla lammningar är speciella enligt mig. Efter ett tag hjälpte M henne ut med nästa och där behövdes de ingen hjälp, var en liten en som bara sviiiips va ute, "nu kommer den, oj va fort de går" haha. Tog sen in hästarna i all hast, drog hem, duschade, packade. Åkte ner på byn för att jobba kvällen från fyra till halv tio och fortsätte sen natten. Har haft fullt upp hela natten kan jag lova! Har varit något mest hela tiden, fine de är riktigt skönt så man inte känner efter och inser att man är trött..
Sen hem sju imorse, sov till straxt efter två då sköterskan ringde och undra om jag ville jobba inatt, neeeeeej tack sa jag snällt och tipsade om några andra. Jag orkar verkligen inte. Tog och åt frukost och drog ner på Norrbro istället :D där vart man såklart kvar till straxt efter sju innan även hästarna va inne ;)
Såg till att tackorna hade mat, vatten och halm och sen assisterade jag M när hon märkte lammen, vilken fart vi hade där ett tag :) Nya tag imorgon :)

Nej nu har ni fått en liten update, ska ta med mig kameran ner imorgon :)

På återläsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0