Semestern i Åre

Började med att lördag den 7/7 så åkte vi till mitt älskade Jämtland, jag vart avsläppt på Stromboli där det var dans :)

Dock hann jag aldrig dansa, vilket inte gjorde mig ett dyft, hade fullt upp med att surra med alla där hemma, dricka kaffekask och whiskey :)
De va en helt underbar kväll och kommer lätt att göras om om de blir fler danser framöver :)
Natten spenderades hos mor&far i husvagnen.

Söndag 8/7:

Efter frukost lånade vi 745:an av far och åkte upp på Stockberget för fika :)
Sen så for vi vidare till Åre, där det vart till att packa ur allt och träffa Becca och Tommy som kom ifrån Sthlm för att umgås en vecka med oss :)
Efter att allt kommit in i huset/stugan/lägenheten vart de dags för middag, Broken fick de bli och go jävla kycklingen! Mums, de vattnas i munnen när jag tänker på den.

Måndag 9/7:

Så tog jag och Beccs och drog in till Östersund för en shoppingdag.
Vi började dagen med fika på Törners tillsammans med Simon :)
Bästaste köpet var nog en topp som var på 60% dessutom!
Vi drog iväg och köpte oss en varsin plocksallad, gottgott och sen hämtade vi upp två kompisar till Beccs som hängde med oss på Vitgården på bilbingo, oturligt nog vann vi inget.. Men skoj hade vi ! :)
Väl hemma i Åre igen var de dags för sängen så man orkade upp nästa dag :)


Tisdag 10/7:

Vi packade in oss i en bil allihopa och drog iväg till Fröågruva, fick en guidad tur där och köpte hembakat tunnbröd :)
Sen så åkte vi till Ristafallet :)
De vart även våffellunch vid Ristafallet.
Sen for vi vidare till Jaktia/Landbys och spanade in den affären.
Och sen vidare till chokladfabriken :D Muuuuuums ;)
Här kommer ngr kort från balkongen från kvällen:

Onsdag 11/7:

Det var ännu en dag med härlig sol, så jag och Becca bestämde oss för att dra uppför Åre skutan per fot!
Jag bara älskar dessa moln som ser ut som att de kommer från Simpsons ;)
Dock gick de inte som planerat, strax innan Hummeln började mitt knä att göra otroligt otäckt ont.. Så vi gick dit upp iaf, tog sen äckliga gondolen ner... Det finns en anledning till att jag står på backen och vinkar till folk som gillar berg och dalbanor osv... Men jag tog mig ner iaf!
Sen på eftermiddan/kvällen tog grabbarna och letade fram grejer inför snorklingen och packade ihop osv.
Sen vart de att spela lite :)

Torsdag 12/7:

Molnen var framme denna dag, vart att göra Åre på förmiddagen och slappande.
Grabbarna kom hem för att ta på regnkläder mitt på dan.
På kvällen åkte jag, Micke och Rickard till syster och Jimmy och hälsade på :)
Där vankades det fika :D
Sen drog vi ut och spanade in trakten :)
Vi va till Jimmys pappa och styvmamma där vi myste med djurena :)
Det är även ett måste att spana in maskinparken ;)
Sen vart de hem och sova och ladda upp batterierna för fredagens äventyr :)

Fredag den trettonde:

Även om de skulle va en otursdag så gick de bra för oss ;)
Micke, Rickard och jag packade ihop oss och drog till Vålådalen för att de skulle snorkla och jag följde med för skoj skull :) 1,1mil vart de i skogen i allsjön terräng :)
Kvällen avslutades efter en välbehövlig dusch med att jag och grabbarna åt på Liten krog :D

Lördag 14/7:

Denna dag vart de till att göra apoteket ett besök... Myggjävlarna hade bitit igenom mina stödstrumpor! Myggbett ta mig faan överallt över mina stackars vader... Men med lite salva så började de hjälpa!
Sen tog jag kabinen upp på skutan :)
De vart även lunch med Micke o Rickard där uppe i stormstugan :) Mmm gulasch :D
Sen lekte jag med kameran och de fick vara "fotomodeller" :)
På kvällen åkte Beccs o Tommy till Ösd för att spendera tid med familjen, jag och grabbarna drog på Broken och åt go jävla kycklingen igen!
Kvällen spenderades med att packa, äta glass, spana lite film och en massa surr.

Söndag 15/7:

Vi klev upp på morgonen, käkade frulle, packade ihop de sista och städade de sista i huset/stugan/lägenheten vad man nu vill kalla de.
Sen hämtade vi upp Marran för hemresan, första stoppet vart på Chokladfabriken där de inhanldades lite mer choklad eller jaa ny ;) Den andra var ju uppäten redan :P
Andra stoppet vart på Lundbergs där jag faktiskt hittade ett par vintersockar och underbara tjocka vinterhandskar precis såna jag har varit ute efter tidigare :D I vinter är det jag som ska va varm om fingrarna! :)
Tredje stoppet vart i Ösd där det åts lunch.
Sen stannade vi inte förrens i Solle, piiiiinkpaus på Shellis! Ett måste om man frågar mig :P
Men efter de vart de raka vägen hem till oss där våra grejer packades ur, Marrans packades in i en annan bil och Rickards spändes om.
Efter en del stök hemma for vi till Smedsbyn där vi käkade middag och hämtade hem Dalton :)
En överrasking väntade även där, en vippbräda till Dalton :D
Detta var våran semester i korta, eller långa drag ni får välja vilket ;)
På återläsning!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, eller jag jobbar fram till den 10 augusti i allafall :)



Verkar ha varit en mysig tripp ni gjort! Fina bilder :)

2012-07-24 @ 14:39:15
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Sara

Okej. Så härligt :) Jaadu, dom bilderna kommer när jag hittat en sladd till min kamera, haha. Har slarvat bort den ;)

2012-07-25 @ 16:06:37
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, jaa .. jag ska göra ett ryck och leta reda på sladdjävlen ;)

2012-07-27 @ 21:10:59
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Sara

Skulle skita i yran helt, men jag kunde inte hålla mig ;) Så jag var där hela kvällen och halva natten, haha..



Har du gjort något spec kul i helgen? :)

2012-07-29 @ 19:00:33
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Karro

Fina bilder Bettan:) Skoj att man fick träffa dig på stromboli:)

2012-08-03 @ 23:48:06
Postat av: Sara

Åh vad skönt, och mysigt att plocka bär! Längtar tills jag går av i morgon också! Äntligen lite lov ;)



Jag börjar skolan på en onsdag, den 29onde. Så någon veckas ledigt får jag ju i allafall :)



Kram

2012-08-09 @ 09:55:44
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Tina

Underbara bilder!! =)

2012-08-10 @ 00:10:49
URL: http://www.teamartz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0