Jämtlandshelg = Studenthelg

Jajjamen, tordagseftermiddag drog vi hem till underbara Jämtland :)
Middag hos mor&far, gav mamma en försenad morsdagspresent och hämtade sedan upp bur hos kusin Linda där Dalton busade runt med Ester :) Tittade på smååååå bäbisar, vart inte alls sugen på att ta en till ;) Neeeeej då :P
Sen hämtades Lillan upp eftersom vi skulle åka allesammans till Ösd dagen efter.
Fredag morgon packade vi ihop oss i bilen och åkte till Östersund där det var student :)
^Systeryster fick stipendium :) *Stolt syster*
^Alla klasserna som går på VTC sjunger studentsången.
^Jimmy kommer ut från kyrkan.
^Syster kommer ut från kyrkan.
^Syster och Mågen
Jag älskar detta med studentfirandet, flakåkandet, musiken, solskenet som nästan alltid är i Östersund när de är student.
Jag tror inte man förstår sig på allt det här om man inte har upplevt det själv, varit med om det.
Hade jag fått bestämt hade gatorna stängts av från all annan trafik just under dessa timmar, endast flakena och de glada studenterna skulle få vistas ute på vägen, det finns en väg lite längre upp som de sura bilisterna kan ta istället. Då skulle de inte bli köer vid rondellerna osv.
Minna kommer tillbaka som man hade glömt när man står där och kikar på alla studenterna, minnen från flaket, timmarna innan då hela klassen träffades innan vi ens skulle på den där frukosten just för att få vara vi skulle vara tillsammans en sista gång, väl uppe på flaket skrattade vi, tjoade, drack öl, cider och jäger, det röktes cigarrer och vi var så jävla överens allihopa för första gången på tre underbara år.
Allt detta ramlar tillbaka när man står där iaf för mig.
Sen på kvällen träffade man den här lille mannen :)
Lördag

Jag och Micke började dagen med att åka och hälsa på min farmor och farfar.
Farfar vart glad över att Dalton kom på besök :)
Även farmor vart glad över besöket :)
Sen vart de hem och duka och stöka inför middagen.
Även Lillan dök upp i en flott kärra för att hjälpa oss med förberedelserna :)
Vi drog ner på byn, hämtade tårta till söndagens firande, hämtade upp skärmaskin hos morbror + sambo och drog sedan tillbaka till bygdegården där de stökades med maten för fullt :)
^Jimmys pappa och plastmamma hade också hämtat valp så de busades på rätt bra under kvällen :)
Buffé bord, dock fattas pajjerna..
^De blandas bål
^Andra buffébordet.
^Folket :)
^Ännu mera folk :)
^Ännu lite mera folk.
^ Lilleman var också där, tyckte de va väääldigt roligt med dörrar ;)
^Diskarna
^Presentbordet
^De öppnas presenter och läses kort
God mat, god efterätt och mycke fina presenter och en hel del kluriga frågor i tävlingen var nog alla nöjda och glada efter en kväll på Väster-Övsjös bygdegård.
På kvällningen vart de städning innan vi drog oss hemöver.
Söndagen.

Började med smörgåstårta för att fira pappas födelsedag som egentligen är idag måndag, han fick fina presenter :)
Vi stökade runt där hemma, jag o syster delade på nå dukar och gardiner, jag hämtade lite arvegods.
Och de sjuka var att de fasiken var lika fullt i bilen på vägen hem som på vägen dit! :O
Bonden kom även med en massa skit, harvade och gjorde fint och sedan vart de dags för lite potatissättning :)
Dock glömde jag att ta efterbild... De vart iaf hela åker med fårer :O
Sen vart de grillat till middag innan de va dags att åka hem till Kasamark.
Detta var min studenthelg, hur var eran?
På återläsning!

Kommentarer
Postat av: Becca

Härlig helg! :) Är det Mio lilleman?

2012-06-11 @ 21:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0