Livet som sjukling

Är allt annat än en dans på rosor.. Men jag får sova om nätterna och de tycker jag är de viktiga :)

Annars så hoppar jag omkring på kryckorna, testade igår att ta ett steg utan stöd, vilket jag inte kommer att göra om på väääääldigt länge. Fasiken va ont de gjorde..

Igår så fick jag hjälp att ta mig upp på övervåningen och fick äntligen en efterlängtad dusch! De va värt all smärta, de riktigt otäcka vart att ta sig ner :O Men Micke fanns där hela tiden som ett extra stöd.

Jag lyckades laga middag också igår, satt på en stol framför spisen, svettigt vart de, Micke funderar på att ta in barstolen så jag får lite höjd haha.

Kryckorna är hemska för den delen, de gör svinigt ont i händerna på kvällen och man är alldeles röd i händerna..
Jag mår illa på Tradolan så jag tar de endast på kvällen nu så jag får sova om nätterna. Alvedon är nu min drog och Zongel.

Har idag pratat med sjukgymnasten här i Husum och jag har redan fått tid på måndag :) De känns skönt, riktigt skönt, blir nog att träna axeln också som de lät i samma veva, fick lite vad jag skulle göra under helgen och jag fick inte gå utan kryckorna sa han. En mkt trevlig sjukgymnast måste jag säga med humor, det gillas :)

Jag funderar på att måla naglarna och stöka på när jag ändå är sjukskriven, får nog bli lite bilder på de sen antar jaa ;) Ngt roligt måste ni ju få titta på ändå. Men jag tror de blir till helgen eftersom de kan va smart att ha någon som kan röra sig felfritt i huset samtidigt.... Eftersom jag funderar på stenar o sånt också.

För övrigt hittade jag en massa goda recept imorse när jag låg o bläddra igenom lite mat tidningar. Måste testat när jag blir bra :)

Nej dags för lite tabletter o lunch kanske :)

På återläsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0