Dukan dieten

Japp de är dieten som jag och Micke går efter, jag har läst boken som mr Dukan har skrivit och nu om en timme, klockan är 23:00 i skrivande stund men om en timme då får vi äta liiiite mer än vad vi gör just nu.
 
Första fasen handlar om att gå ner i vikt typ och komma igång, den är från tre till tio dagar lång, vi valde tio. Man äter endast protein! Bara protein! 
Kan visa en lunch och även middagsbild om man så vill på hur vi äter just nu:
 
 
Massor av vatten, the kaffe får man stoppa i sig. Som ni ser är de grillad kyckling o keso, så fettsnål keso som de bara går, har en macka där som är specialbakad just för detta och två skivor kalkon (mager) på.
 
De trevliga är att till frukost kan man äta youghurt, så fettsnål som möjligt och till de har vi bakat egna "cornflakes".
 
 
Igår bestämde jag mig för att festa till de hela lite, allt är så jävla trist kryddat i den här dieten, de finns som inga restriktioner på kryddning eller örtanvändning.. Fattar inte att folket inte äter godare om jag ska va ärlig..
 
Men iaf så fuskade vi också, jag gjorde iordning heta kräftstjärtar, de ligger i lite olivolja (vilket är förbjudet i denna diet men ibland måste de smaka bra också...) de hamnade som förrätt på de där brödet jag visade tidigare :D
 
 
Sen stoppades resten av kräftstjärtarna i matyoghurt (som jag tycker är för fet, men vad vet jag...) och ägg.
Till de stektes lax. 
Helt okej, behöver mkt mer kryddor o roligheter om dom frågar mig..
 
 
Såhär ser de ut när de bakas bröd:
 
 
Ser kanske inte allt för gott ut och smakar typ inget så de kryddas med vad vi har hemma :) Typ brödkrydda osv.
 
 
Och här ser de lite godare ut iaf :D
 
Jag testade på ett nytt recept idag, muffins med pepparkakssmak :D 
 
 
Köpte Kesella vanilj o toppade dom med, smakade faktiskt smaskens :D 
 
Så om ni förstår så går de åt mängder med ägg, massor av keso av lättare slag, kesella mini om man ska baka osv. 
Massor av the, kaffe och litervis med vatten.
 
Grejen är också den att man tar minst en halvtimmespromenad om dagen, allt handlar ju om att komma igång igen. Därför gör jag denna idiotkur, jag längtar mig sjuk efter coca-cola och pizza en del dagar, andra mornar vaknar jag av ett sug efter snus. Vilket är helt sjuk eftersom jag slutade innan sommaren och inte haft nå större problem med de men när dieten satte igång då jäklar kom idiotdrömmarna!
 
Annars då? Joo dieten här, man ska aldrig va hungrig! :D Äta tills man storknar typ ;) Kött, fågel, fisk o keso. De är livet på en pinne just nu ;) 
 
Just jaa två saker att alltid komma ihåg varje dag:
1-1.5 msk Havrekli varje dag (för att hålla igång magen)
1,5-2L vatten om dagen.
30minuters promenad om dagen.
De är förhållningarna. Ganska simpelt? Oh yes. 
 
Till imorgon har jag köpt sparris, jag tänker steka sparris imorgon till middagen! Så jävla härligt, första dagen med grönsaker till! 
 
Mer om hur de ser ut vidare i mitt dietande tar jag en annan dag!
 
Säg till om ni undrar över något.
 
På återläsning!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Har en kompis som gått ner massor med dukandieten :) och hon har inte ens tagit en 30 minuters promenad om dagen. =) du går ner ändå

Svar: jaså? jaa de tror jag också, känns värdelöst att gå efter en diet som man endast mår dåligt av.. Joo de rullar sakta men säkert neråt ändå :) Bara av att vara glad o må bra :) Ser att de går finfint för dig iaf :D Kul att du krymper runt midjan :D
Bettan

2012-12-03 @ 09:38:26
URL: http://livtaget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0