Ny uppdaterat :)

 Jaa som ni ser så vart de inte så bra uppdaterat i helgen. Gjorde mig ett försök att blogga via mobilen meen de sket sig. Vet inte vad jag gjorde för fel menmne. Får försöka skriva ner allt nu istället. :)

 I lördags jaa vad hände då? Snacka om minne, jag kommer inte ens ihåg vad jag har gjort på en helg.. Haha.
Joo så här va de, syster o jag va ut o åkte längdskidor, hittade ett av grannens spår uppe i skogen o tog efter, insåg när vi kom fram i slutet av av spåret att han hade åkt åt andra hållet, som säkert va tio gånger lättare att göra meeen ibland måste man ju göra de lite svårt för sig också :P
 Sen vart de även en ridtur o körning av Indra :) Och idag kunde Tina köra henne helt själv, så snart måste vi ut på bilvägen o testa :)
 Kommer lite bilder från dagens skidtur här nedan.



 I söndags vart de skoteråkning, vilket va riktigt skönt, första turen på de här året för min del :)
Sen vart de även till att packa o åka till Skellefteå, lugn o fin resa dit.



 I måndags rullade vi in i på Skelleftekraft, vart lite frukost där tillsammans med det glada gänget som jobbar där, alltid lika trevliga :) Lossade lasset som vi skulle ut med där o åkte vidare till Morjärv. Där träffade vi på folket som skulle ha resten av stolparna och dom tog upp hela vägen.. Livsfarliga människor menmen. Sen vart de att pappa satt i kran o jag körde, minsta avståndet mellan stolparna va 47meter.. Kan lova att jag va branog less efter två o en halv timme, meeeen de va ju ingenting, de brukar ju kunna ta fyra fem timmar.. :S Så man ska ju inte klaga, hade ju dessutom sällskap av en av gubbarna som jobbar där som snackade både norbottniska o finska haha. Skön dialekt hade han iaf. Eller de har väl alla där uppe egentligen. Såg btw tre renar idag, rekord på djur.
 Åkte sen tillbaka till Skellefteå, stannade i Jävre o duschade o sov sen i Skellefteå på samma parkering som förut ;)



 I tisdags va vi in på Skelleftekraft igen, frulle som vanligt o åkte iväg med en kille vid namn Magnus o kollade vart alla returstolp låg. Sen tillbaka till lastbilen, lasta upp stolparna, åkte iväg med dom dit dom skulle o sen tillbaka till Södra Skatan o hämta stolp på två ställen. Gick finfint och som ni ser är de öppet en del av havet. Sen begav vi oss hemöver men svängde in i Bureå o hämtade lite mer returstolp, där behövdes även hjälp från en kille som kapade stolparna åt oss... Dom va lite för långa, så sen hade vi fullt lass :) Nicenice, åkte hemöver sen. Stannade i Hörnefors o fikade lite o så. Trodde ett tag att vi aldrig skulle få komma hem.. Först på dan regnade de, sen snöade det, vart halt ute, sen tok snöade de igen, vart världens dimma o sen snö och dimma, sen en lastbil som tog ut på sin sida i sista sekund o sen ännu mer tok dimma. Men sen jäävlar i min själ va vi hemma :) halv nio rullade vi in på stolpen. Plockade ur alla grejerna, tankade upp, fyllde på spridarna, kollade in nya huset o sen hem. Nice att komma hem vill jag lova, va trött så jag mådde illa dessutom. Så de va skönt att krypa ner i sängen.



 I onsdags, igår alltså, va jag till Hammarn på möte, vart inte så mkt klokare menmen. Åkte sen ner på bibblan o försökte plugga lite matte med Ellen, där va även Lillen o surrade. Va o stökade på bibblan sen på kvällen, ställde ut böcker o hade oss sen vart de även träning på kvällningen. Sen drog vi hem till Ellen o tittade på film med Loulou o åt kladdkakesockerkaka, fråga mig inte hur de har gått till de där men den va god iaf :)



 Så idag, torsdag vart vi väckade kvart över sju... Linda ringde o frågade om Ellen ville jobba så de vart till o kliva upp, packa ihop (glömde en massa som vanligt) o åka. Har sen tagit en promenad o ätit frukost o duschat o suttit här. Ska väl försöka bränna ner mina bilder o sen åka o plugga o träna o så. Ska nog till kusin ikväll o få ordning på datorn dessutom.

Nej nu va de uppdaterat här iaf :P
Tack o hejj från mejj.

Kommentarer
Postat av: Simon

Du har inte legat på latsidan idag du:P

2009-01-15 @ 12:22:51
URL: http://yoyoyostory.blogg.se/
Postat av: Sara

Härligt att skotersäsongen har börjat då?

2009-01-15 @ 16:22:34
URL: http://zebratouch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0