Tiden räcker inte till..

För att blogga varje dag.. Inte min iaf. Så sen sist då? Vad har hänt?

I tisdags så jobbade jag o Lillan ilag för första gången :) De va skojj, hmm hände mer då? Joo mamsen började göra iordning smörgåstårtorna, fyllde dom o så. Annars hände väl inte så mkt eller?

I onsdags så va jag in till stan. Bilen gick igenom besiktningen!!! Ingen anmärkning alls :) GoooodGooodGooood! :) Jag tror han besiktningsmannen tyckte jag "överbeskyddande" haha. Så han tog med mig ut på turen runt för att kolla bromsar osv. Han sa att jag måste kolla varför älsklingen inte går riktigt på alla cylindrarna till nästa gång, har kollat kablarna, dom e grett, så nästa blir att köpa in fyra nya tändstift. Hoppashoppashoppas att de "bara" är dom som är dåliga :) Så man slipper byta fördelarlock.. Hoppas, håll tummarna.
 Sen vart de ner på stan, inhandla lite presenter till mamsen, handlade en pryl till mig själv typ :P Käkade även kebab, de va gott :) Jaa vissa utan sås jag nämner inga namn men vissa :P hehe. Sen vart de coop, handla lite där också. Sen hemmåt, till tårtfixning o bakning ;) Gjorde i ordning garneringen på smörgåstårtorna o gjorde jordgubbstårta med hallon i :)

I torsdags klev man upp halv sju, mamsen o syrran skulle ju på skolan o ville va med o gratta pappa på säng så de va till o kliva upp :P Sen vart de till o stöka här hemma, åka på hammarn o handla, va på åkeriet o matade dom stackarna med tårta ;)
 Och till min besvikelse hade jordgubbstårtan smält ihop! till ett enda kladd, gott kladd jaa men min fina tårta! Eller tårtor rättare sagt. Jaja.
 Är trött på idiotiska chaufförer, vem faan bryr sig i deras skit liv som inte är värt ett piss, blir arg som faan, skit i vad andra surrar i o klara er själv! Hota folk är ju också mkt moget, jävla femårs fasoner! Blir så trött!
Va bara tvungen o skriva av lite irritation..
 Folk kom o fikade osv. Vart väl en ganska sen kväll också.

Igår fredag, va faan gjorde jag då? Joo, klev upp sju, skolavslutning va man ju på, dom sjöng toook fint i kyrkan.
Sen ner på byn, handla, kolla om dom hade fisk på fiskodlingen. Hem, byta om, fika, åkte ner på byn igen, fixade med mamsen på skolan, handlade en grej jag hade glömt, åkte hem. Åkte iväg till dammen, släppte i fisken, åkte till farmor o farfar, flyttade vedklyven o transportören en bit o sen hem igen. Stökade på hemma, drog ner till Lillan, hjälpte henne o städa huset på Gastsjövägen, drog hem, vi åt middag, Mixxa kom förbi, tårtbakning, Schwarldswarld, hur faaaan de nu stavas ;) Surr inpå nattkröken o sen i säng. Och ni ska ha hemskt mkt tack för hjälpen, utan er vet jag inte om jag hade klarat av o baka :)

Idag lördag, började dagen med att kliva upp halv sju, gratta mamma :) Sen iväg på jobbet itll klockan ett. :) Hem, trött.. Mhm. Kusinerna kom förbi med respektive, morbror o hans kääääriiing, ni vet man säger de så där snällt o inte styggt :) Vart ju tårtätning o beprövning av spikmatta :)
 Sen har jag hunnit städa rummet o suttit ner här en snabbis, nu har de kommit mer folk så jag ska ut o va lite social :)

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Simon O

Bilen är väl din ädelsten? =P

2009-06-18 @ 17:17:19
URL: http://mrfearless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0