Ledsen, glad, ledsen, glad.

Jaa de är väl hur mitt humör svänger för tillfället..

De har som hänt en grej som jag bara har berättat för en enda människa, allt för att jag själv inte orkar med att berätta. Folk kommer säkert ändå säga att de va bäst så.. Men jag ville inte ha de så, jag ville ha de som i mina drömmar.

Därför har jag varit tokig i att va ute o stöka, göra så mkt som möjligt under en dag för att sen kunna va aptrött och bara somna när man lägger huvudet på kudden. De har funkat, jag har mått tok bra, haft jätte roligt ute i skog och mark :) jag bara ääälskar de livet. Men när man har lite lite o göra som en dag som denna kommer tankarna, funderingarna. Tänk om man hade gjort annorlunda, då hade de kankse inte varit så idag, då hade jag kankse varit den lyckliga människan som jag ville va, som jag strävade efter att få bli.
Men de funkar iaf med att va ute hela dagarna, va toook trött på kvällarna så man slipper ligga o plåga sig sen på natten. Fast de gör man ju ändå, drömmer om det. Vaknar upp på morgonen som ur en mardröm.. Längtandes efter de jag hade velat haft.
Kliver då upp, känner mig nere, hämtar hunden som också¨ska ha frulle, så jag står och äter medans jag sitter bredvid på soffan och käkar. Sen blir de så att jag lägger mig en stund på mamma och pappas säng då kommer sötnos, lägger huvudet på sängkanten, tittar på frullematte och visar att matte är bäst. Att hon kommer att klara sig ändå. Bättre till och med. Man blir ganska glad av den lilla krabaten. För sen är de ju dags att dra ut i skog o mark. Tänka på annat, skratta, nästan ramla över svampar, höra konstiga ljud i skogen o må gott. Sen kommer eftermiddan då de är dags att packa saker hos farmor o farfar, de tar hårt kan jag lova. De är ganska drygt. Ganska så jäävla mkt grejer. Men man tänker på annat. Sen när man kommer hem är man så slut i skallen så man orkar inget annat än o bara slötitta på tvn, duscha, somna inom en snar framtid. Utan tankar. Sen kommer drömmarna. Jag hoppas dom ger sig snart. De kommer aldrig att bli så. Aldrig aldrig aldrig.

Göteborgsresan är inom en snar framtid, de är vad jag behöver, ut på en roadtripp med vänner, få skratta, hitta på ngt annat. Slippa vardagen en stund. Se ngt annat. Lisseberg är inplanerat. De blir skoj. Dock tänker jag inte åka en massa attraktioner för de tycker jag är otäckt :P Men annars kommer de bli tok skoj, får hoppas på fint väder. :) Håll tummarna.

Skönt att de här inlägget vände till ngt positivt, ngt bra. Jag tycker inte om allt negativt men kände att jag behövde skriva av mig lite. Ingen kommer fatta nått antar jag, en del kanske känner igen sig. Inser att det inte är bara dom som har de så här. Även lilla jag som försöker va den positiva och glada människan som alla tycker att man är har en hel del negativt som ligger inne. Man kanske ska försöka sig på meditation som den där token sa. Rensa skallen, inte tänka alls. De vore nått för mig de ;)

Nej de va nog allt för den här stunden. Väntar på att min käre far ska komma hem typ. Har ju som inge bättre för mig. Har som gjort allt som ska göras här hemma. Förutom att tagit in ved.. Men de gjorde jag förra veckan så de tycker jag ngn annan kan göra :P hehe.

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0