Livet i en bubbla.

Jaa eller nått sånt. Ibland känns det som att man inte hinner med nått alls, knappt att sova ;)

Så den senaste tiden har skolan kommit igång riktigt mkt, jobbar för fullt och jaa hinner inte med allt för mkt på fritiden. Menmen.

Idag är det en ledig dag, såklart riktigt kallt ute.. Brrr.. Men de är bra på sätt och vis jag får skolarbeten klara iaf. Ska göra en till uppgift i medicinsk grundkurs nu så då är allt till vecka sex klart! Ska som börja en till kurs nästa vecka, tre kurser samtidigt, PUH! Och jobba, jaja. de ordnar sig alltid, jag har ju klarat av de tidigare så.

Planerar även en resa nästa vecka, biljetter till färjan är beställda! Semester here i come! Drar iväg fem dagar med Ellen och det ska drickas vin, spana in den lilla ön, badas badtunna och bara må gott, tar såklart med mig kameran :)

Har tagit in sadeln in i pannrummet så den ska bli lite varm, sadelmakarn kommer på fredag så den måste ju se snygg ut när hon tar med sig den ;) höhö. Har även skickat iväg en jobbansökan, gjort klart en skoluppgift och eldar för fullt. Måste faktiskt ut och hämta in mer ved.. Får nog göra de när den här skoluppgiften är klar så man får en paus i pluggandet.

Jobbade igår kväll efter skolan och jag har ju underbara människor  jag tar hand om, även dom jag jobbar med såklart, men de är brukarna som gör intryck. Har blivit erbjuden av två farbröder att stanna hos dom för evigt, dom är inga snuskgubbar utan bara sällskapssjuka haha. När jag kom till min sista brukare igår undrade hon om jag hade fått nått fika och jag sa nej eftersom de faktiskt va så, så jag fick koka på extra varm choklad, sen satt vi framför tvn och drack de och åt mackor och tittade på nyheterna, kommenterade och hade oss. De är kvalitetstid de. Något jag älskar med mitt jobb. Att bara sitta och surra, höra om deras liv. Förut i veckan berättade en farbror om hans liv som sprängare, varit ute i världen och sprängt, jag som trodde han hade bott i den där byn hela sitt liv. Även historierna från de militära, hästen som va helknäpp men hur snäll som helst mot farbrorn.

Nej nu får det vara nog! Måste skynda vidare med skoljobben! Over and out!

Kommentarer
Postat av: Fia

Åk du till den lilla ön. Själv ska man på gask den 18 feb, det du!

2011-01-28 @ 00:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0