Internet...

är aldrig på min sida, förut här i veckan försökte jag ladda upp bilder från min och Lillans "mys i hagen" tror ni att de gick? Inte en enda bild fick jag upp!!!! Så denna gång är de inte mitt fel iaf ;)
Ska göra ett nytt försök imorgon. :) I väntan på sotarn ;)



Besvikelse är nog de rätta ordet, de är de jag känner.



Helgen har innehållit jobb och åter jobb. Och så klart mys med lamm :D Inatt var jag med och såg tre lamm födas :) och B fick en chock när vi kom ut, de fattades ett lamm hos en tacka och innan vi hittade det! Den hade hittat sig en ny mamma, kan lova att hjärtat pickade på ganska fort när jag tog lammet ifrån henne och bar iväg det, hon sprang runt mig flera varv och B stod och skrattade, han lugnade mig och sa att de va nog noll risk att hon skulle springa på mig större risk om lammet hade varit på backen att hon hade rusat över de i sin vilda förtvivlan. De kändes lite tryggare ändå.

Norrbro är iaf stället på jorden om man inte vill tänka utan bara va. Tackorna och lammen bryr sig inte i tid, dom bryr sig bara i mat, vatten och kärlek!

Känslan av att ha ett bara några timmars gammalt lamm i famnen är underbar, känna den härliga doften ifrån dom, snusa in sig riktigt ordentligt bakom örat på dom, känna värmen strömma ut från dom, känna hur dom slappnar av och trycker sig hårdare intill en. De är kärlek på riktigt.

Nej dags för en dusch och krypa i säng kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0