Ännu en helg

Har passerat, de är helt sjukt vad tiden går!
Man hinner ingenting som de känns, ja plockade bär och gjorde gelé förra veckan, plockade ihop en massa bär som skulle till moster.
I fredags drog vi, vart en macka på SubWay, riktig Subway int som den i Ösd! Fyyy faan va gott och fyy fasiken va länge sen! Mums!
Och självklart efterrätt på Max, Lyxshake! Ibland måste man bara få goa bort sig lite :)
Men iaf så åkte vi hem till V-övsjö! Älskade lilla by :) Jag blir alltid lika varm i hjärtat varje gång jag rullar upp mot det underbara huset och den underbara gården med den bästa utsikten någonsin!
Lördagen spenderades mest i bilen galet nog, åkte till Moster A-K med bär, kom hem med svampkniv o mosters egen designade svampkorgar två stycken! :D
Drog sen ner på byn, hämtade godislådor på macken :) Måååååånga dessutom, de är lite svåra att få tag i häromkring... De försvinner som smör i solskenet!
Men väl nere på byn va jag och Dalton o hälsade på farmor&farfar, de är alltid lika skönt att se att de mår bra, att min farmor är lite rund och gå och inte på tok för smal som hon var ett tag. Minuset är att de är sjukt jobbigt varenda gång jag ska åka därifrån, känns som att jag är ett dåligt barnbarn som inte kan komma minst en gång i veckan och hälsa på! Farmor blir lika ledsen varje gång, även om jag är där i timmar så blir hon ändå ledsen och de gör ont, de gör så sjukt ont att jag vill bara gråta varje gång jag åker..
Väl hemma igen vart de lite fika, stök ute, plockade smultron till efterrätten och drog iväg på en åktur så Micke fick se mor&fars grusgrop, en del av skogen, jag fick titta på där dom har brytit väg, mitt i min underbara skog (okej jag äger den inte men den har alltid funnits där...) och Micke fick titta på lite maskiner, Dalton hittade lite älgspår att nosa i och spana in när far drog in i skogen för att kolla runt efter svamp. När alla va glada och nöjda åkte vi hem och lagade ihop grillat till middag! Mums!
Sen så fick vi besök av kusin m familj :) Lillkillen växer så de knakar! =)
Söndagen klev ja upp tiiiiidigt, de tidigaste på hela sommarn, kvart i sex! Drog till Tina och åkte sen på Westerntävling i Bräcke :)
Om detta kommer ett inlägg senare med alla bilder :)
Efter tävlingen vart de hem, middag och packa ihop sig för att åka tillbaka till Kasamark!
Här har sen helgen hämtats plank, köpts färg, målats, plockat bär, kokat gelé och inväntar att Micke ska komma hem så jag kan koka Svartvinbärssaft :D
Jag klev för den delen upp innan åtta imorse för att dra på ännu ett lager med färg! Den ni, de enda positiva va att solen sken och att jag skulle hinna med en del under dagen med hjälp av den okristligt tidiga morgonen :P
På återläsning!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha. Joo. Kor är fina. Fast bondelivet kan verka lite låst tycker jag. Aldrig ens en helg på resande fot kan man unna sig.. :/



Haha, jo. Svetsandet löser sig väl alltid ;)

Låter väl bra det :) Hon rullar på än med andra ord!



Kram

2012-08-14 @ 18:52:02
URL: http://saralundins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0