Bättre sent än aldrig...

Jaa jag hade ju tänkt blogga förra veckan, meeeen de hanns inte. Tänkte blogga tidigare den här veckan meeen de har inte heller hunnits med ;)
 
Därför blir de lite sent bloggande nu :)
 
I torsdags åkte vi hem till fagra Jämtland :) 
Där möttes vi av packetering utav griskött MUMS! :D 
Och sen vart de sängen mer eller mindre :P
 
För att ta sig upp på fredagen och åka på Jamtli julmarknad som inte alls var svinaktigt kall som den brukar vara! Men som alltid otroligt mysig :) Bästa marknaden enligt mig, perfekt med snö och massor av roliga knallar :) 
Micke körde hundtricket med de äldre damerna ;) Dock glömdes kameran hemma... :( 
 
Efter marknaden åkte vi ner på Törners för en fika innan de va dags att ta sig ut till syster o svåger. Där vart de en massa surr, åkte till Föllinge o åt pizza! Mums! 
Och sent omsider tog vi oss hemåt, där vart de att åka på puben på byn o hämta mor o far som hade vart på julbord, hann även träffa go vännerna en stund :) Kände att man passade in med klädseln, skoterjacka, mjukisbrallor, tjockstrumpor, stor bracka kängan och fliströja ;) 
 
På lördagen vart de att kliva upp, äta frukost och åka tillbaka till Kasamark, jaa handla efter vägen också. 
Hem och in med grejerna och in i duschen med oss själva och på med festkläderna och iväg på åkeriet. För där väntade buss som skulle ta oss till Tresjö på julbord :)
Julbordet var gott, jag vart inte impad av björnköttbullarna, jag tyck nå bättre om älgbullan ;) 
Men kul att testa på både de och tjäderpaté :) 
 
Väl tillbaka hämtade vi Dalton o åkte på andra sidan älven för filmtittning :) 
 
Söndagen spenderades en del ute med att skotta snö, fixa mat åt fåglar, plocka undan lite lampor, leta gran, busa i snön och fixa fram kvixtar till kransen (jag vet att jag är sen, men bättre sent än aldrig ;) )
 
Så där va iaf kameran med så jag bjuder på några bilder :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På återläsning!

Kommentarer
Postat av: Tina

Fina bilder på vovven, han har vuxit på sej sedan jag såg honom senast, riktigt stilig =)

Svar: Tack så mkt :) Ja han har växt som ogräs! Måtte han inte bli större nu bara ;) Tackar :) Han börjar ju få så mkt hår nu :)
Bettan

2012-12-12 @ 15:03:30
URL: http://www.teamartz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0