Första advent har varit här :)

Jajjamen igår var de, som tur va hann jag få upp julgardiner och stakar på nedervåningen i lördags så de vart mysfrukost klockan sex igår morse tillsammans med sambo, hund och katter :) Tände första ljuset och åt lussekatter! :) (Vilka också bakades i lördags).

Annars då?
Joo min fyra veckors praktik är över på sjukhuset, två veckor på BB/förlossningen och två veckor på Barnavdelningen, de bästa av allt va att jag fick med mig en förkylning hem som tack för två veckor på barn ;)
Små barn är livsfarliga när dom är förkylda, egentligen borde man DRICKA handsprit för att inte få baskiluskerna på sig! Meeen ungen va ju fööööör söt även om den va förkyld.. Så de är väl skyll sig själv regeln på de hela kanske?

Men iaf så har praktiken varit rolig, träffat mkt nya intressanta och roliga människor, lärt mig massor av nytt, insett att min barnmorska har då faan helt fel angående mitt blodtryck då de har tagits flera dagar i veckan på avdelningen ;)

Men man blir väldigt trött när man har praktik på veckorna och jobbar på helgerna.. Sjukt trött men helgen gick bra ändå, kanske för att Micke klev upp samtidigt varje dag pga snöjouren eller för att dom är för goa mina arbetskamrater och vårdtagare :)

De är kanske också för att jag älskar advent? Jag älskar julgardiner, jag älskar verkligen alla juleljus såsom änglar, stjärnor och stakar. Jag älskar att få dra upp persiennerna på morgonen och visa vårdtagarna snön som kommer ner och sätta mig på sängkanten så jag kan halvlägga mig ner bredvid tanterna på morgonen och titta ut på snön och mysa till ljuset från ljusstakarna och bara surra en massa strunt i några minuter innan de blir dags att kliva upp, såna mornar kommer jag att uppskatta när jag blir gammal och jag tror mina tanter uppskattar det med tanke på "du är bäst, vet du de?" :) De värmer mitt hjärta, älskade små tanter som inte tror dom duger bara för att håret har tappat sin färg och att inga kläder sitter som de har suttit förut, de är ändå glada och skrattar och smittar ner en annan med sina skratt.

Nej nog surrat om mina älskade tanter, nu börjar solen skina här och de är kanske dags att bege sig ut och hämta in ved så man kan elda ut kylan lite mer :)

På återläsning och förlåt för sent inlägg!

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att det känns bra =) advent är mysigt :) Kramen!

Svar: ojaa de gör de :) De är ju verkligen de :) Hoppas du hittar tiden och orken att fixa advent också, tycker inte jänta om att stöka med sånt? Kramar! :)
Bettan

2012-12-03 @ 09:33:13
URL: http://livtaget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0