Julen

Har gått förbi i rasande fart! 
 
Julaftons morgon jobbade jag åtta till tolv, värsta slödagen och helt underbart kort :) Och Micke drog direkt ut med plogbilen.
Tomten kom strax innan lunch, att se de gamle träffa tomten och få paket är underbart, lika underbart som när barnen får. Ögonen tindrar och alla vill krama tomten. :) 
Det bjöds på julbord till lunch till de gamle och till oss i personalen! :) Vi hade hur mysigt som helst med våra åtta som var kvar för att fira julen på Björkhem, jag har nog aldrig sett våra damer äta så mycket mat någon gång som denna lunch, en fröjd är de att se dom :) 
 
Efter att ja hade kommit hem anlände mor o far :) 
Micke kom strax efter, sen vart de julfirande i Smedsbyn med bådas föräldrar. Massor av mat och efterrätten var mastig ;)  
 
 
 
Juldagen fick jag heelingmassage av älskade mor och efter att mina föräldrar hade åkt hemmåt vart de lite plogbilsåkning med åkardrängen min. 
Middag åts sedan hos oss tillsammans med svärföräldrarna och kortspel vart de efteråt! Jag vann inte! Skit kort.
 
 
(Ser ngn ÄÄÄÄÄÄLGEN där bakom? ;) )
 
Annandagen hade jag ännu en kortdag på jobbet, de vart romantisk Flaggan pizza till middag och sen lite kvällsåkning. 
 
 
Sammanfattningsvis så va de en mysig jul, saknar min familj så in i nordens mkt, vilket man inte inser förrens dom är försvunna igen efter ett intensivt dygn.. Plogbilen var vårat andra hem, man vill ju ändå umgås med mammen i sitt liv under jul eller vad säger ni andra? 
 
Och som ni ser så petar jag in lite bilder från advent o jul här, hoppas ni gillar dom.
 
 
 
 
Är de någon som har missat att jag älskar tomtar? Jag älskar julens alla ljus, allt som skiner vackert, fina underbara gardiner och tomtar till en förbannelse om man frågar min kära mor som inte alls är lika galen i tomtar som mig ;) 
 
Brödspaden som ligger där bredvid har jag fått av mina underbara föräldrar så jag ska kunna göra segkakor alldeles själv i framtiden :) <3 Dock kommer de aaaaaldrig bli lika goda som gammelmoster Elsas även om de är samma recept ;) Det är för den delen världens bäste snickare som har gjort den, precis som han har gjort mammas och mormors, Josse han kan de där :)
 
 
Jaa även tomtar i sängen ;)
 
 
Jämtlands stjärna är ett måste och underbara gardiner med tomtar och älgar! :)
 
 
 
Pigtittarn är inte allt för gammal för mig men gammal i gemet, ännu ett av mina underbara loppisfynd :)
 
 
 
 
Den stora i mitten fick vi av Lillan i julklapp och skiner så fint :D 
 
 
Underbara julkaktusen blommar för fullt :)
 
 
 
En mistel är ett måste under julen, dock mår inte våran så toook jävla bra då den har levt sen vi va på Jamtli julmarknad ;)
 
 
Detta är lite från vårat hus iaf :) 
 
Jag hoppas ni har haft en bra jul och kommer att ha ett fint nyår framför er! 
 
 
Jag o Dalton va ute och testade en annan av mina julklappar, dock hade inte vallningen riktigt torkat in som den skulle så de vart lite tungt, men nya tag en annan dag :) Skönt va de att va ute iaf :) 
 
På återläsning och ha ett underbart nyår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0