Snabbinlägg...

Jaa just nu blir de bara ett snabbinlägg...

Senaste tiden har de varit fullt upp..

Förra helgen va vi hemma i Jämtland och plockade upp päran, va på svampkurs, umgicks med härliga människor och självklart hälsade på mina älskade farmor&farfar <3

I veckan vart de fullt upp, ridning i måndags, tisdag ringde de o bokade in mig på jobb för veckan och på kvällen vart de hundkurs, våran bilnyckel försvann vilket resulterade i att vi klev upp sex på onsdag morgon för att hitta igen den och vi fann den! :D
Då vart de lite agilityträning på leknivå när ändå banan var uppsatt! :) Lillkillen hoppade de små hindrena, hoppade igenom ringar, gick på olika ramper utan problem :) De kanske blir något utav honom till slut ändå ;)

Resten av veckan har jag haft intro på Björkhem vilket känns jätte bra :D Trivs bra på avdelningen jag har testat på :)

Nu är de snart dags att dra iväg på fyrhjulingen!

På återläsning!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Jag är ännu lite kluven om luggen men så är det alltid när jag klippt lugg, haha..

Jo, vädret är väl inte det trevligaste. Regn och blåst. :/

Kul att du trivs med avdelningen du provat :D

kram!

2012-10-07 @ 19:32:56
URL: http://saralundins.blogg.se
Postat av: Sara

Ja, törners är grejer det ;)

Jasså? Tur att jag slapp se skymten av den snön iallafall då, haha..

Duktig vovven verkar vara på agility? :)

Kram!

2012-10-08 @ 19:43:59
URL: http://saralundins.blogg.se
Postat av: Sara Lundin

Morotskaka är så jäkla gott, haha. Skulle lätt kunna föräta på mig på det. :D

Ja, jag har inte någon brådska med snö heller. Nu har den ju kommit i December någongång och det har varit ganska lagom. Kommer den för tidigt så blir man ju dödsless på snö redan innan jul...

Jag brukade ju träna Kimma ganska mycket när hon var liten och hon är ju jätteduktig och vill fortfarande lära sig allt möjligt. Men Pentti är ännu ett hopplöst fall. Han är verkligen inte rätt hund och det märks väldigt tydligt. Han har svårt för att lära sig, är rädd för allt som rör sig (eller ja, inte bara det som rör sig) och han har svårt för att förstå. Har försökt litegrann tidigare men det finns inget intresse hos honom utan han föredrar att kasta boll, haha..

Kram!

2012-10-09 @ 12:02:07
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Sara Lundin

Ja usch och fy för skottning.. Man får ju bara ont överallt av sånt skitgöra, haha..

Jo, jag tänkte ju det redan när han var liten att han skulle passa som agilityhund men han blev visst inte den typen.. Snabb som en vessla och muskler som en hel oxe, haha.

Ja men spårning är ju intressant! :)

Kram!

2012-10-12 @ 08:35:15
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja verkligen, haha, det är ju svettigt som bara den när man har mycket att skotta..

Pentti vill helst vara en kramishund, så galen i att kramas som han är ;)

Jajemän, det är idag gubben fyller.. Det blir ännu mer fina grejor och pynt i år när jag haft lite mer fria händer och mer mer pengar att röra mig med.. Han brukar bli ganska glad fast han sällan säger det :) Hur är det med Östen och Irma nu för tiden förresten? Har dom det bra på sjukstugan?

kram!

2012-10-12 @ 12:34:16
URL: http://saralundins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0