Julmarknad.

 Japp de har de varit ikväll :) De va mysigt, kul att Gärdins hade sponsrat med marchaller, hela byn va upplyst med dom, riktigt häfigt :) Jag tror alla affärerna va öppna idag/ikväll, o tipsrunda va de också så man hann ju in på varenda en också. Massor av folk, jag tror jag aldrig har sett så mkt folk på den här byn någonsin faktiskt, har även testat att åka hundspann, de va tufft :) De vill jag göra om men kunna åka flera flera mil, hääftigt :) 
 Vad mer ska jag berätta om kvällen? hmm. Joo träffade Ellen o Renata de första jag gjorde så vi gjorde sällskap i ett par timmar. Hann även med att köpa biljett till revyn, duktigt duktigt.

 Så vad mer har hänt idag eller ska jag kanske börja med igår eftermiddag/kväll?
Joo börjar nog där.
 Tog en ridtur med Tösa på kvällningen efter att jag hade skjutsat ner min kära mor på skolan, hon skulle på övernattings grejs med trean? va de dom? jag tror de. Iaf, så vart de en ridtur, Tösa verkade hel nöjd att jag kom iaf, va tok mysig o hängde med direkt. Så ut i skogen i pannlampans sken, mysigt med all snö, ljudet av hovar som trampar ner, alla snötyngda träd osv. tok fint o tok mysigt :) Lyssnade dessutom på Nickelbacks nya album medans haha :P De vart en rätt lugn ridtur, vill inte överanstränga mig med den här hostan..
 Sen så vart de dusch o ice road truckers, alltså de är ju inte ett tok bra program, de återspeglar ju precis hur chaufförerna är här i Sverige bara att dom är ute på farligt vatten,haha va vitsig jag va där ;)


 Men de va nog allt från gårdagen.


Så idag har jag klivit upp tidigt... Sju, har ju inte gjort de på tok lääänge.. Men tog mig upp gjorde jag ;) Hämtade mamsen på skolan o åkte hem, vi kollade på Narnia, Prins Caspian, bara de att jag somnade till o från under hela filmen.. Menmne. Missade de jag ville se av slutet igen så jag måste nog kolla om på den, för man kan ju inte bara spola fram till de man vill se heller ;)

 Sen så vart de att städa huset.. Sen lunch :D räkmackor, mums. Äääälskar räkmackor :) Efter de vart de Hammarn, tog ut pengar, va på Konsum, Systemet, Jensens o kollade kläderna, bra utbud faktiskt, sen så Ica, Apoteket o va affärn nu heter.. Engströms reservdelar eller bildelar eller nått? jaja, va där o handlade lite också, måste ju va snäll mot bilen ibland också :P
 Sen så hem, stökade på lite, åkte o tände ljus på gravarna, åt middag :) Stekt fisk, potatis o romsås :)

Sen drog vi som sagt ner på julmarknad :)
 Såg en av mina gamla lärarer komma åkandes med lastbil, skickade iväg ett sms om att han hade felande blinkers, vilket han även hade så han ringde upp för att kolla vem de va. Vart rent chockad när han surrade på som faan o tyckte att jag skulle komma upp på skolan o hälsa på. Han? säga de? Men de va nice, känns bra faktiskt, accepterad till slut, han hade som en förkärlek att sätta mig på allt jag helst hade sluppit gjort.. Men jag lärde mig ju faktiskt lite på de, jag klarar av vilket före som helst galant, hur rädd jag än är så tar jag mig fram. Så de va väl bra egentligen? Fast de inte kändes som så just då.

 Men nu ska jag fortsätta dricka upp min winter cider ;) sen blir de nog duschen o sova kanske? nääe läsa för den delen, ska upp imorgon, åka in till stan o julhandla, känner mig faktiskt pepp :) Sen blir de glöggkalas imorgon kväll också, blir skojj :) Har köpt Herrgårsglögg? Hette den så? jaa de märks imorgon ;)

 Men tack o hej från mig :)



Kommentarer
Postat av: Tina

Ja visst har dom helt OK kläder!

2008-12-05 @ 22:37:43
URL: http://teamart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0