What.

 Så här var de ouppdaterat, har haft lite annat för mig och även inte riktigt varit på humör för att blogga tror jag..
Men iaf, vi börjar med Måndag.

 Vad gjorde jag nu i måndags då? äöum. Joo så här va de! Jag stökade på här hemma, va den duktiga hemmafrun jag har blivit. Lagade mat, eldade, tog hand om hunden o stökade, funderade på att ta itu med rummet meeeen jag orkade inte.
 Åkte sen ner till centrala Vallsjön, Hans o Ellen hade ju lovat att göra så att jag skulle bli frisk :P haha. Va snorig, lite hostig o hade problem med rösten till o från. Men ingen feber konstigt nog.
 Jag o Ellen löste mest korsord o drack thé, sen vart de sängen o bok läsning :) Vi har blivit bokmalar haha.

Tisdag.
 Vi drog ner på bibblan idag, räknade matte o hade oss tillsammans med Renata :)
Tog med mig syster o Sara hem sen. Läste mest hela eftermiddan haha. Boken va så otroligt spännande så jag kunde inte sluta bara ;)
 Gjorde inget spec. tittade på UB, DHW o så.

Onsdag.
 
Idag så va farsan fortfarande hemma när jag klev upp, skulle som egentligen på möte idag men kände inte för ngt möte med min förkylning haha. Snyggt o sitta o snora där :P Så vi somnade om nere i pappas o mammas säng en stund. Sen tog farsan traketorn o skottade snö för här har det snöat :) Typ tre-fyra deccimeter :) Myyys enligt mig men ett rent helvete enligt honom. Tog o drog ner på byn, köpte piroger till matdosan o va på bibblan o träffade flickorna en stund :)
 Åkte hem, gjorde iordning allt. Packade o stökade fram fika passande till när farsan kom hem igen.
 Sen så åkte vi ner på stolpen, farsan lastade upp o jag åkte traktor med Backberg :) min favvo syssla när farsan lastar haha.
 Så vart de en tur till Orrskär. O ni skulle ha sett månen o havet.. Sååå jäävla vackert.. mörkt, mystiskt, fashinerande (hur de nu stavas) fint rent ut sagt. Synd bara att man inte har en bra kamera.. Måste skaffa mig de när jag har råd, en riktigt bra systemkamera mm. vackra bilder jag kommer att kunna lägga upp ;)
 De frös på påvägen hem... O de är inte så roligt när saltad asfalt fryser igen.. Så fröken Norberg va rätt så rädd ett tag, önskade att jag hade stannat hemma i sängen haha. Insåg vartifrån jag har fått min stora kärlek för att leka på halka ifrån, min far är likadan. Helt coollugn, flinar, testar, gasar på lite mer, får bilen på mer ställ, älskar koncekvenserna, slänger upp på nytt. Bara de att han gör de med lastbilen, de brukar inte jag göra. Höhö, okej inte så ofta dock ;)
 Men vi tog oss hem, nedanför Hällesjö på parkeringen vid dammen o de står lastbilen.. Lastbilen som brann tidigare idag, Söderberg fick larm och stack som en avlöning när jag åkte traktor, "vad nu" sa vi, en stund senare går de ut varningar på radion om en brinnande flislastbil, vi visste direkt vilken de va. För vi hade nyss sett honom och lastbilen när han lastade flis när vi kom in. "inga personskador" sa dom, en liten lättnad iaf. Därför tog vi vägen över Bispgården ner till Orrskär för de va avspärrat, mötte två brandbilar vid Roback. Kan lova att de gick i en jäävla fart. Sen vid vad heter stället.. Innan Bispgården, Kiln ungefär mötte vi bergarn.
 Men då på natten när vi kom med alla lysena emot mig kändes allt så vemodigt... Jag hade velat tagit ett kort på den, bara för att de va en sån känsla, men vem tar kort på ett lik? Så ser jag på olyckor med lastbilar..
 Jag insåg då att jag alltid har haft en onaturlig tur när de gäller lastbilarna.. Har tabbat mig så katastrofalt många gånger men aldrig har de hänt ngt speciellt, aldrig kört söndert ngt eller nått. Aldrig hamnat i diket riktigt riktigt, aldrig tippat, aldrig brunnit, även fast de har varit nära mååånga gånger. Stackars min skyddsängel alltså vilket jobb den har haft.. Och värre kommer de att bli för stackarn bara allt lossnar :P
 Kom hem vid halv tolv eller vad den nu va. 
 
Men lite snöträdsbilder måste jag ju bjuda på :)



I loooove snow! :)

Så då har vi kommit till idag :P Torsdag.
 Idag har jag, vaknat alldeles för tidigt.. Glömde ställa om väckarn inatt.. Trycket på snooz hundra gånger ungefär i mina försök till att stänga av skiten..
 Vaknade sen med ett ryck när jag fick sms.. Skiiiit så länge va min enda tanke.. Upp, eldade, tog in hunden, duschade, åt frulle o drog ner på byn. Stack på bibblan, räknade liite matte med Ellen o Renata, kände mig inte riktigt pepp på att räkna idag så jag åkte hem igen haha. Får försöka en annan dag.
 Så nu har jag tittat på två avsnitt av sex and the city som jag har lånat av Loulou :) o suttit här lite.
Hade velat tränat men jag tror inte astman kommer att va så bra.. o så hostar jag. Men snart så är de nog också över :) Kortvariga förkylningar är bra förkylningar :)

Näe göra lite annat nu kanske?

Ångest.. Vill bort.. Ngt varmt.. Glömma.. Bli glömd.. Förändra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0