Namnsdag.

 Lite gladare, lite ljusare. 

 Jag berättade aldrig allt som hände igår ;) Va ju som sagt ner till Kälarne på Kask, de va skönt, jobbigt.. Auuuch :) Men ingen träningsvärk faktiskt ;)
 Sen vart de middag, tog en bauta portion, lite för mkt än vad jag orkade egentligen, jag trodde nog jag skulle orka äta en hel elefant men de vart bara en hare ;) Vilken jämnförelse, men ni fattar. 
 Jag o syster gick över till grannarna, hjälpte till att ta in hästarna för kvällen, syrran sålde lite grejer till klassresan och vi busade med lille Isac som inte alls va trött ;) utan de va pappsen i den familjen som va trött hehe ;) Vi stannade o tittade på McLoyds döttrar, de är ju en riktigt bra serie, synd att man inte har hallmark så man kan titta på den senaste.. Menmen.
 Sen gick vi hem, o de hade ju börjat blåst och självklart va de motvind, otippat va? haha. jaja, vi tog oss hem iaf ;)
Tittade på de sista av UB, kollade sen på DHW :) mm, älskar serier :)
 Efter de vart de sängen, läste över femtio sidor i min bok så nu är den slut, men femtion böcker till i serien ;) brabra.

 Idag då har jag inte hunnit med ngn morgonpromme. Utan satte i motorvärmarn imorse, tog in vovven, åt frulle, duschade, tog ut hunden och drog ner på Hammarn. Skulle på arbetsförmedlingen på möte.. tråååk. Hann även med att gå på apoteket innan o köpa kalciumtabletter :) Duktig Bettan, bra investering.. Eller?
 Jaja, sen på af, värdelöst de där menmen. Fattar inte varför jag måste va med menmen. skit samma får väl göra "läxorna" som jag redan har gjort.. dryyyygt. Menmen.
 Sen drog jag på banken, satte in pengar på mitt sparkonto o stökade på. Så snart är jag rik haha. Eller inte men de hade varit en trevlig tanke ;)
 Hann även med fiket, fikade även, de får man väl göra när man har namnsdag? :P En caffelatte o en smörgås med ost o skinkröra :) *smakar smaskens* ;) hehe. Köpte även hem Wienerbröd som vi festade på sen.
 Åkte ner på Kälarne, pratade med Gunnar om matten och umgicks med Ellen o Loulou :) Alltid lika trevligt. :)
 Drog hem, åkte sen vidare till farmor o farfar, tittade på lite gamla kort med farfar medans Isabell testade jämtlandsdressen åt farmor.
 Sen hem, åt middag o wienerbröd ;) Har sen suttit här lite, tittat lite på tv o hunnit med en liten promme med mamma.

 Så sen då? Joo tv om en kvart ;) Bonde söker fru, Greys anatomy och Dirty sexy money ;) Helkväll framför tvn, me like :)

19 november


DAGENS NAMN - Elisabeth

Elisabeth är ett gammalt bibliskt namn, med sitt ursprung i hebreiskan och en ombildning av Elisheba som tolkats "Gud är fullkomlig". Elisabet är dock den grekiska varianten. Namnet har använts i Sverige sedan 1200-talet och är ett av de allra vanligaste namnen på flickor och kvinnor i landet. Men det är många fler som har det som andranamn än som tilltalsnamn. Det finns i dag cirka 363 300 som heter Elisabet, varav omkring 32 900 kallas så.

Elisabet är hebreiskt. Hebreiska ursprunget var Elisheba. Betydelsen är min Gud har lovat eller Gud är fullkomlig.
I Bibeln har Arons hustru namnet och även Johannes Döparens moder bär namnet.
De flesta flickor idag har stavningen Elisabeth. Det var på 1500-talet som Elisabet blev vanligt i Sverige. Tidigare användes namnen Elisiv och Elzaby som härstammar från Elisabet.
Namnet finns med i almanackan till minne av en from prinsessa som levde i Ungern på 1200-talet. Hon var välgörenhetsföreningarnas särskilda skydshelgon.


Bara lite info om mig ;) hehe.
Tack o hejj från mig.


Kommentarer
Postat av: Tina

Grattis på namnsdagen från alla oss! =)

2008-11-19 @ 20:42:42
URL: http://teamart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis på namnsdagen! :P

Haha jag hade nästan glömt bort min blogg! :P

Men sen så kände ja att jag va tvungen all lätta på hjärtat och då kom jag på att men just ja bloggen! :D

2008-11-19 @ 22:13:13
URL: http://helened.blogg.se/
Postat av: Helene

Haha ja jo de är ju sant! så jag kompenserade faktiskt två igår! :P hehe

Jodå den är väl sådär har den hemska hostan kvar förtfarande! :P

2008-11-20 @ 08:58:27
URL: http://helened.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja, idag är han piggare, febern har sjunkit till 38,3 nu, så det är stor skillnad, igår sov han nästan hela dagen

2008-11-20 @ 09:00:42
URL: http://teamart.blogg.se/
Postat av: Therese

Grattis på namnsdagen ( i efterskott!!) :)

2008-11-20 @ 23:37:52
URL: http://liam08thea04.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0