Today, Yesterdag and the day before.

 Goddagens, dags för lite uppdateringar igen då. Datorn som vägrade att funka igår så de blir idag istället ;)
I söndags, vart de en promme runt byn med Ellen, tittade lite på tv o så, åkte till stora stygga Vallsjön ;) Där vi umgicks med Loulou som va sällskapssjuk. Spelade lite Wii o hadde oss :)
 Vart även kyckling o bacon till middag, jag vet de låter inge gott men vänta tills ni har smakat ojojojojoj. mm mums. :) åsså liiite vittvin till maten, va helt ok, kanske liiiite för surt, men bara nästan ;)
 Sen fick man skjuts hem igen, Ellen fick ett samtal om jobb så de va bara att åka hem igen.
Där hände väl inte allt för mkt heller. Tittade lite på tv o så. Tog fram en bok jag inte har läst på ett år säkert(?). Började om på den o läste en sisådär hundra sidor ;) haha. Jag börjar få tillbaka läsandet igen, de går som fram o tillbaka, ibland älskar jag att läsa o ibland så går de bara inte.. men nu funkar de igen :)

 Måndag, Vaknade efter sju när Ellen kom upp o la sig, snackade lite med henne, tanten hade överlevt ännu en natt, Ellen är som på nattvakning, glömde nog berätta de förut tror jag, jag är inte säker, se Alzeimers, de är vad jag o Ellen har ;) För de har vi kommit fram till för vi glömmer då allt haha ;) Krydderna på ICA osv ;)
 Men tillbaka till ämnet. Somnade om och vaknade nio, jag tror jag har en inbyggd klocka, vaknar alltid nio. Rätt bra tid ändå, fast om jag skulle ta mig upp åtta vore de ännu bättre egentligen.. menmen. Skit i de. Morgonpromme med vovven, som inte alls ville gå som jag ville, alldeles för mkt annat spännande att lukta på! de är de jag hatar att ta med mig hunden ut på promenad, jag vill inte stanna bara för att han vill de o lukta på en massa grejer, det stör mig, för hittar han ngt han verkligen vill lukta på drar han som en idiot rätt ner i diket o när det är lite halt på bilvägen som de är nu så åker man ju nästan ner i diket.. Så de slutar med att jag är tok arg o halvt nere i diket. Kul, nej. Men de känns fel o lämna fanskapet hemma också. Får ju som skuldkänslor då. Och jag äger ju inte ens hunn. Störsamt.
 Sen vart de en varm o skön dusch, för ngn hade ju eldat, jag alltså ;) Sen frulle framför tvn, tittade på första avsnittet av Sex and the City någonsin :) Lånade första skivan av Loulou igår :) Hon har köpt "skolådan" där alla sex serie omgångarna är med :) sköjj.
 Efter de stökade jag på lite här hemma, gick sen över till Tina, hjälpte henne en sväng med Indra, gick riktigt bra för henne och hon va ännu bättre när hon väl fattade att man ska sänka huvudet o göra som tömmarna säger ;) Sen tog vi även ut Tösa o drog upp en vagnarna till ladan o vi fick in den själv sista biten in ;) Vilken jääävla tröskel ojoj. Men in kom den iaf.
 Isac fick även en tiger av mej, fast han sov medans jag va där men fick ett urgulligt kort på han o tigern sen av Tina, så den va uppskattad :)
 Gick då sen hem, hämtade posten, fick att man skulle betala skatt på biljäveln. Suck. Men den va ju "bara" på ett o tre ungefär. Men de är inte så bara när man inte har ngn inkomst. Menmen. De ordnar sig nog snart, ska ringa på jobb.
 Ellen hade för övrigt vaknat så då hade man sällskap också. Så vi satte oss framför tvn, tittade på lite SexAndTheCity avsnitt :) Sen vart de tjockpankaka med bacon :) mm mums. åsså jordgubbssylt, inte att förglömma ;)
 Sen åkte vi ner på Kask, tränade typ en o halv timme eller nått. Sen simning ;) De va skönt, avslappnande :)
Hmm. sen så åkte Ellen på jobb o jag hem. Fikade liiite, jag blir så hungrig av att träna o deffenitivt av att simma. Men nyttig macka med skinka, ost o tomater på iaf ;) Tittade på CSI o sen sängen. Läste väl i två timmar eller nått haha. Så snart är nog boken slut tyvärr. Men de finns många fler i serien så så synd är de ju inte om mig ;)

 Tisdag, är idag. Tänkte börja morgonen med en morgonpromenad, men först tänkte jag sätta bilen på värmning, så de va bara att ta den sen o åka o handla, meeeeeen motorhuven vägrade öppna sig, jag vart ursinnig o gjorde som jag så många andra ggr har gjort, sparkade på den lilla bilen de va bara de att där jag sparkade sitter mitt extraljus fäste över så jag slog illa foten riktigt mkt, skylla sig själv kan man ju gott säga meeen inte just då, vart ännu mer ursinnig o funderade på att skrota skithögen på en enda gång. Ringde till min käre far o frågade hur faaan jag skulle få upp fanskapet. Han hade inge bra tips heller, eller de funkade inte. Så då sket jag i allt jag planerat o sopade av biljäveln o åkte ner o handlade, köpte till o med små pizzor o dricka till brunch för att jag va så irriterad. Inte de nyttigaste men va faan. Så hem igen, tittade på sista avsnittet av Sex and the city åt mina pizzor o drack min dricka. Sket i promenaden helt. Får se om de blir ngn senare idag istället.
 Ska iaf ner på Kask sen i eftermiddag o träna lite. Har för övrigt ingen träningsvärk alls :D Känns skönt, bra att simma efter träning ;)

Nej nu är de här nog långt ;)

Får se när jag får igång datorn nästa gång ;) Annars lär jag nog sparka igång min gamla. Den funkar i alla väder ;)
Kram Hejj.



Kommentarer
Postat av: Victoria

Jaaa, vad skönt de vore ! :D Du kan plugga åt mig då så städar jag och fixar åt dig.

2008-11-18 @ 14:46:29
URL: http://virred.blogg.se/
Postat av: Tina

Vi var verkligen duktiga som fick in vagnen, det är ju ingen liten pryl de där, varken vagnen eller tröskeln ;-) så de gjorde vi bra! =) Tackar för hjälpen!

2008-11-18 @ 15:59:40
URL: http://teamart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0