Life is beautiful :)

 Vaknade åtta imorse, jobbigt.. Sov dåligt inatt.. Tryckte på snooz hela tiden ;) Sen ringde Broman o kollade så jag va uppe haha. Så till slut kom man ur sängen ;) Men de tog låååång tid haha.
 Stack över till grannarna sen, Tina hade skickat o frågat om promenad o de är man ju inte sen att hänga på heller :) Så hon o jag ut, lille Isac i vagnen o vovvarna med. Otroligt skönt väder va de, inte för kallt o inte för varmt. Härligt härligt. 
 Vi gick hem till Tina o co. o efter en stund kom P-A hem på lunch, så de vart kaffedrickande :) Sen ut igen, Tina skulle ha lextion så jag tog med Isac ut i vagnen och väl nere vid stallet är de lite ojämnt i marken så där sköt jag vagnen fram o tillbaka i jaa en halv minut kanske? Sen sov pojken för fullt :)
 Kollade in ridlextionen, sen vart de en sväng med söt Indra :) Tina longerade henne först o sen tog vi skaklarna, allt gick mkt fint o smärtfritt, hon är så duktig lilltjejen, man blir ju nästan sugen på att skaffa sig en liten själv haha. Sen fick hon komma ut i hagen igen, de roliga va att Dessie kom direkt fram till mig och ville mer än gärna följa med, Dessie? Så brukar ju inte hon va haha. Men de är en positiv förändring av damen, hon blir som bättre o bättre tycker jag, hon kan ju va riktigt go o mysig när hon känner för de också :) Allt blir bara till de positiva. De kanske slutar så att jag köper henne av dej Tina hehe ;) För hon är ju snygg också. Jag är inte alls tokig i hästar o vill ha en egen neeeejneeeej.
 Sen så vart de mockning och de perfekta va att när Tina hämtade hö och jag sopade ihop de sista så vaknar lillgrabben :) Han sov väl i två timmar eller nått, perfekt tajming :)
 Så vi gick in, fikade lite, gott med te och mackor när man har varit ute :) Isac verkade inte ha ngt emot de heller, fast teet va nog lite beskt för hans smak tror jag haha. Men en vacker dag kommer han nog att gilla de med :) Lite tv-tittande o mkt lek med Isac vart det sen.

 Sen så var de dags att bege sig hemöver, få veta att man har fått backventilen till bilen bytt o extraljusen insatta, nice nice :) Måste ut o testa dom egentligen, men de får nog bli imorgon ;) hehe. De är för kallt att gå ut nu. brrr.
 Vart btw hemma gjord pizza till middag, mums o coca-cola ;) mmm. *smakar smaskens* 
 Efter de drog jag till Sandmon o hälsade på familjen Lundin, trevligt trevligt. :) Lite mandarin ätning o dataspel haha. Testade Fias nya sims, Sims 2, lägenhetsliv? hette den så tro? jag tror de, rätt kul, vi har gjort ett grannpar, två tanter, tant Helga o tant Greta Knarr haha. Helga är en surkärring o Greta är en trevlig kvinna. Snäll vi är.

 Sitter nu här o bloggar, dricker hallonsoda dessutom, gott :)

Vill tacka Tina o Isac för en helt underbar dag, vad skulle jag göra utan er? :)

Just jaa, jag höll ju på att glömma en grej, för hur vädret va idag, så kommer vädret att va resten av vintern. :) Bara lite fakta från min Bondepraktika almanacka :)

 En mindre rolig dag imorgon.. Urnnedsättning.. Jag har ingen aning om de kommer att kännas jobbigt eller om de känns som att de inte spelar ngn roll..
 Har iaf gjort världens backup, jag kan ringa Broman precis när jag vill, han är min jourhavande vän, för de känns som att de är lättare att prata med ngn som är en bit bort och inte här.. Sen så är de alltid lätt att prata med Broman, han har redan utstått flertalet samtal sen mormor dött, jag gråtande, snörvlande o berättande, han lyssnande, säger lite tröstande ord och gör mig glad igen. Känns bra.
 Sen så ska jag även över till grannarna, har sagt att jag ska hjälpa till o mocka ;) haha. För så här är det att när jag är i stallet mår jag tokigt bra, de är bästa stället i hela vida världen, där kan ingen sorg komma åt mig. Sen så kanske de blir ngn ridtur också. 

 Jag har för övrigt letat fram min pannlampa så nu kan de bli mer mörkerridningar också ;) Ska kolla så den skiner ikväll, så jag kan åka ner o köpa batterier imorgon om den inte gör de. Brabra. :)  

Nej de va väl allt för idag de, ska dricka upp min dricka sen blir de nog sängen o boken :P hehe. Bettan har blivit en bokmal igen. Jag tror de beror på att jag börjar komma tillbaka i mina gamla spår igen. Känns bra. Tar en dag i sändern, försöker va glad o positiv, även fast jobbsökandet går uselt. Men de lossnar nog.

Kram på er :)


Kommentarer
Postat av: Renata

Ta dagen som den kommer precis rätt!^^ Gör jag med. Kramar!:)

2008-11-22 @ 00:47:37
URL: http://ragatasaliv.blogspot.com
Postat av: Linda

Det gick ju riktigt bra idag tyckte jag! Och jag tror alldeles säkert att det kommer att lossna med jobbsökandet snart! :) Kram på dej!

2008-11-22 @ 15:33:45
URL: http://lifeainteasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0