Påsk m.m.

 O fy faan, har nu insett att jag har en hel vecka plus en dag som jag måste ta igen ;)

 Vi börjar väl med onsdagen den 8/4, hmm. kommer inte ihåg riktigt vad som hände denna dag, va iaf nere på bibblan o stökade med Ellen, försökte väl räkna matte antar jag ;) Simon kom iaf förbi, så mkt kommer jag ihåg ;)

 Torsdagen de 9/4
, idag vart de saxutsättning med farsan o morbror :) 44sax vart de iår. Får nog införskaffa fler itll nästa ;) 
 Annars så va jag till Tina som fyllde år idag, fikade god rulltårta o grejer :) kollade in valparna som hade växt på sig o öppnat ögonen sen sist jag såg dom :) Sötast i världen är dom :)
 Sen vart de hem o packa o dra till jaktstugan för påskfirande. Vart en hel del gott att dricka, en massa Jääääger. Smaskens :) Sov som en stock i stugan, finns ju inge mysigare än o sova där. *Love it*

 Fredag den 10/4, va hem en sväng o stökade o åkte med Ellen o syster till Sandmon o väckte upp Fia med "jaa må hon leva" dock en dag för tidigt men hon drog ju som på lördan. Så de vart Fia firande där på förmiddan. 
 Sen tillbaka till stugan, fiskade, kollade saxar, fiiiikade ännumer :) Grillade korv o myste i solen.
Ellen kom även förbi sen på kvällen o hälsade på, vart lite Chicagospelande där på kvällskvisten.

 Lördag den 11/4, Fiske, fiske, fiske. Fika, fika, fika ;) Kusinerna kom även förbi o hälsade på på sjön, tyvärr drog inte jag o Marie upp ngr storfiskar. Men vart mys med vovvarna istället :)
 Sen på kvällningen kom allihopa på påskmiddag, vart en massa god mat o gott att dricka, sov som en stock, tydligen så snarkade jag också ;) Gav väl tillbaks för alla nätter dom andra har snarkat ;) hehe. Eller va de kanske whiskyns fel? ;)

 Söndag den 12/4, ännu mer fiskande, fikande o mys i solen :) God middag, kortspel o regn? vart kom de ifrån egentligen? jaja. 

 Måndag den 13/4, sista dagen med gänget, fiske o fika ;) Fick upp en gädda på pimpel.. Som bet mig för övrigt! auuuuchhhh.... It hurt... Blödde gjorde de också. 
 Packade ihop oss o åkte hem, satte upp gäddor med katten som sällskap, vaddå sällskapssjuk? 

 Tisdag den 14/4, drog till Ludvika med lastbilen o farsan denna dag. Va först på Orrskär o sen ner dit. Grönt där nere btw. 

 Onsdag den 15/4, vaknade upp i Ludvika, drog upp till Orrskär, lossade där o ut på skogen i Delsbo, Baggälve för att va exakt, vääärldens vackraste ställe :) Stora gårdar, timmerhus med fina stora lagårdar till, fina ängsmarker o skog :) *myys* skulle vilja ha lite av de som finns där här. Eller är de så att lilla jag måste flytta på mig? 
 Annars så åkte jag till Fia o nördade med henne på kvällningen.

 Torsdag den 16/4, idag de, har idag varit på hammarn på besiktning med mamsen o Fååååården ;) Den gick igenom. brabra där. Sen vart de att handla, fika på fiket *mys*, fixa med min ppm på banken o sen hem. Fia kom förbi :) Bakade sen bullar, Maizenakakor o Rågkakor om dom nu heter så. Med fil i om ni vetvilken macka jag menar ;) Gott blire. 
 Sen till Fia o hälsa på där även Ellen dök upp för lite planering av resan till Sälen nästa vecka :) Kommer bli skojj :) 
Drog sen iväg med mor o far till Övsjö där Linda fyller år :) Grattis till henne :) Hon hade gjort tok smaskig tårta eller till o med två :) plus kaka :) Duktig kusin, måste ju berömma henne för hennes goda tårtor :)

 Annars så är de åtta månaders sen mormor försvann ifrån oss.. Fattar inte att tiden har gått så fort, känns ju som de va igår de hände.. Jag vet att du har det bra där du är nu, men jag vill ha tillbaka dig.. Kommer du att finnas där på andra sidan o ta emot mig när jag kommer? Skulle vilja testa o få en nära döden upplevelse bara för att se om de är du som kommer o möter mig, skulle vilja krama om dig en sista gång och berätta hur mkt jag älskar och saknar dig.. Men frågan är om jag skulle släppa taget om dig eller om livet. 
 Vad har hänt för den delen? Dina knackningar är borta.. Har du lämnat oss? Är de i så fall för evigt? Jag behöver knackningarna, hjälpen från dig när jag inte vet hur jag ska ta mig till.. Tack för hjälpen vid spisen, hade gjort fel utan dig.. Men försvinn inte ifrån mig helt.. Inte än. Inte på länge. R.I.P mormor. <3

Jag ser de inte andra ser, jag hör det andra inte hör. Jag är bara sån, har alltid varit o kommer alltid va. 

 Nej men nu vart ju de här ett ganska sorgset inlägg.. Men behövde få skriva av mig lite.. Tyvärr har jag inte lagt upp ngr bilder eftersom datorn cepar sig o vägrar lägga upp dom..! Skit grejer. Jjaa, får komma bilder en annan dag.

Hejsvejs.
 


Kommentarer
Postat av: Kusin L

Vilken tur att du tyckte om tårtorna! :)

2009-04-19 @ 16:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0