Dom senaste dagarna har..

... innehållt hästar och svamp :P

Börjar med gårdagen, onsdag alltså.

Tog de lugnt från morgon, tvättade lite o stökade på hemma. Sen drog man över till frannarna där de vart hästar :)
Tina började med att longera Mirre, vilket han verkar tycka är ganska roligt, tyvärr fick jag inte med ngt bra kort när han brallade lite när vi slängde på sadelväskorna, men så är de väl alltid, när man ska ha kameran redo så har man inte de. Men ngr bilder på killen bjuder jag på längre ned :)
Sen vart de Indras tur att komma ut på en körtur, vilket hon och vi uppskattade! :)
Efter de vart de mockning i stallet och Josefin kom perfekt tills vi va klara med de för då va de dags för hennes ridlextion, har ngr bilder på henne och Dessie under lektionen längre ned. Slänger även in ngr på lill killen Kariim för att han bara är sötast och gosigast i världen! :)
När man sen kom hem slängde man in lite ved och när jag va klar med de hade mamma börjat stekt våfflor, Smaskens! :)
Sen drog vi till V-Övsjö och målade lite på trallarna osv till hundarna, nicenice. Vart även lite fika hos farmor o farfar.





Mirre grabben i action.



Kariim, sötpojken!



Dessie med Jossan på ryggen.

Torsdag, idag alltså.

Började dagen med att åka till Håsjö och där va de dags för att åka ut o plocka svamp! Så jag, moster o Iza drog iväg till skogs o plockade trattisar! Sen åkte vi hem till moster o käkade lunch och tog de lite lugnt en sväng.
Efter de drog jag o Moster iväg till Helena där vi följde med på skogen o plockade lite mer trattisar, sen åkte vi vidare och drog ut på nå myyyyr jäävlar :P Fastnade med stövlarna som vanligt, min vanliga tur :P Men massor av röd-gul trumpet svamp hittade vi alltid!
Åkte sen hemmåt, stannade till i Hammarn och va in på ICA en snabbis innan vi drog hem till moster igen. Där packade man om och åkte hem.
Väl hemma möttes man av köttbaljor.. Insåg även att jag hade tooook mkt svamp så jag ringde till Tina o hörde om hon ville ha en skvätt :P Jobbigt o rensa allt ju :P hehe. och de ville hon så jag slängde ihop lite av varje åt henne o drog över. Där möttes man av Isac som kom springandes från vardagsrummet in till köket :) Gooo grabben de :) Man är ju lyckligast i världen som är lektant/tremänning med den grabben! :)
Åkte sen hem, rensade all jävla svamp :P en del åkte ner i frysen och en del ska moster få ta. Feeels good now! :)

Men snart dags att sova, ligger redan i sängen ;) Bra med bärbar dator hehe.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0