Ojojoj..

Tiden går alldeles för fort, såg att de nästan är en månad sen jag skrev något sist.. Men de blir väl så när man har fullt upp här i livet..

Börjar som känna mig lite  slut, klev upp halv sju i måndags morse för att skjutsa farmor på rehab osv, fixade sen en massa på byn, handlade åt folk osv, tog o pluggade etik tills det var dags att åka hem med mammsen, då ringer jobbet och undrar om man kanske kan jobba på natten, visstvisst, no problemo. Sov två och en halv timme sen på kvällen, missade att Björn lastade våran gamla panna och allt! Och dom var utanför mitt fönster!! Snacka om att vara helt död! ;) Drog sen iväg och jobbade, slutade sju men skulle ta mammas bil hem så man vart kvar till nästan halv åtta, höll på att få något frispel på nya vaktmästarn, fräste åt stackarn och bad honom försvinna in på trean haha. Men alltså vad ska den människan göra? Nejjj han gjorde inte ditt och inte datt, faan åk hem då och kom aldrig tillbaka igen! Jälva skit kommun som drar in på bästaste vaktmästarn som faan gjorde allt, även de som inte ingick i hans arbete. Medans den här inte ska göra nått annat än o fixa persienner typ. Suck!
 När jag kom hem höll jag inte på att fick upp dörren, sen ville det inte brinna i pannan och sist men inte minst hade kattjäveln pissat på mitt rum! Så de va bara att städa och tvätta till halv nio på morgonen! Sov sen fyra timmar, vaknade av mig själv? Öh, jaa man är konstig, klev upp, stökade, ringde till sadelmakarn från Wången och hon kommer i början av Januari!! :) =) Bättre sent än aldrig, hon hade två sadlar hon skulle ta med sig och sen skulle hon sälja min, jag bryr mig inte om att dom tar en viss procent av försäljningen, bara jag blir av med den! Sen så va de bara att åka iväg och jobba igen ;) De kom ingen till Linda vid ett så straxt efter två va jag där, hann hämta ut mitt nya internet, Net1 blir de nu, hoppas att de funkar, orkade INTE testa igår haha.
Men iaf så jobbade jag till nio, pappa hämtade mig, tog in hästarna, fastnade framför tvn, duschade och kröp ner i sängen och var så trött att jag mådde illa.. :S Men tog mig upp straxt innan sju imorse igen.. Yeeeey, men nio minus är ju härligt de :) Nu lär de väl bli snö istället ;) haha.

Men iaf, ledig idag, sitter på bibblan, vilket Loulou inte vet än haha :P Ska plugga etik med Karolin, sen blire hammarn för inköp av hundmat och en helkväll framför tvn ;) Ledighet är de bästa man vet ;) Börjar en lång helg med jobb med en delad tur imorgon så! Yeeeey!

En annan lite kul grej är ju att Ingrid hade sagt till farmor att jag skulle komma och jobba natten i måndags kväll och farmor sten vägrade att gå och lägga sig tills jag kom haha. Så när jag kom upp på trean flyger farmor upp ur stolen och utbrister "äntligen kommer du!" öööh, jaaa, står jag där som ett fån och fattar ingenting, Carina kommer smygande och säger att hon vägrade att gå och lägga sig men hon gick snällt in på rummet och tog på sig nattlinnet och kröp ner i sängen, så jag stoppade om tant och sa godnatt, dom är bra söt ibland ändå. Och de går bättre än vad jag trodde de skulle gå att jobba och ha farmor där, fine jag har dom på hemtjänsten osv. Men ändå, hon är på "min" avdelningen, eller jaa egentligen är hon på sin och jag är på hennes ;) Hon har jobbat där när de va 2a och 2b och inte som nu 2an och 3an.

Lite fakta om jobbet också ;)

Ska försöka mig på att vara ute och leka med kameran lite mer nu när det inte är svinkallt ute längre :)

Nej de va nog allt för den här gången, får väl skriva när jag har testat mitt nya internet! :)

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0