Semester veckan

Jag ska väl försöka berätta vad vi har gjort under veckan med både ord och bild ;)

Klicka på bilderna för att se dom större ;)

Måndag:
Vi klev upp tidigt på morgonen, åkte straxt innan sju, lämnade papper på jobbet och drog vidare.
Första stoppet vart i Sundsvall för att köpa frukost och Latte! Tinas fel att jag har fått dille på den ;) höhö.
Andra stoppet vart i Tönnebro där vi tankade och åkte sen vidare neröver.

Första bilden är på lastbilen som vi fick köra om två gånger! Seeeeeeeeg jävla deg.
Andra bilden är på Ellen när hon gasar ute på E4an.
Tredje bilden är på båten vi åkte, alltså när den kom in.
Fjärde bilden är på allt vi handlade på båten TILL Åland ;)
Femte och sista är på biljetten vi fick gå om och om igen på och handla ;)

Annars så va de lugnt, vi kom fram i tid, de va mörkt när vi kom fram på Åland och Göran hade gjort i ordning mat när vi kom fram :D Pasta och köttfärssås. Görans köttfärssås ;) Lotta kom hem lite senare, hon hade möte på jobbet. Så sen satt vi mest och surrade framför tvn, Göran visade mig sjökort på Åland för att jag skulle få en bättre förståelse för ön ;) Stackars bonnläpp fattar nada tänkte han nog ;)

Tisdag:
Tog en rejäl sovmorgon, dessutom har dom ju en timme plus, finsk tid alltså.
Under dagen tog vi de bara lugnt, löste korsord, läste böcker, broderade osv.
Lotta slutade tidigt denna dag och tog med oss på stan, gick i affärer och shoppade smycken, tittade på barnkläder och köpte en kofta gjorde jag, på rea! :D
På kvällen tog Lotta med oss till Ellens kusin Anders som då i sin tur tog med oss till deras badhus där vi testade på fridykning.

I fridykning har man bara snorkel eller simglasögon och om man har simglasögon har man även en grej för näsan, kommer inte ihåg vad de heter. Sen har man simfötter, ändra korta eller långa eller en "sjöjungfrusimfot" ganska häftigt att titta på och ganska roligt att göra :) sen har man en tyngd runt halsen, känns som ett hundhalsband typ som gör att man inte flyter upp. Vi tjejer/kvinnor har dock problem med rumpan, den vill gärna upp till ytan haha. Men de va skoj, avslutade det hela med att sitta och surra i ångbastun :)

Här är för övrigt Lotta&Görans katt Figgaro, eller Figge, Figgen som han även kallas. Han har fyra vita tassar med svarta tampdynor! Tok häftigt :)

Mys framför brasan :D

Hittade för övrigt denna otroligt goda cider fast med päronsmak! Finns inte i Sverige vad jag har sett, äpple är den enda. Den finns för övrigt på burk med tranbärssmak på Åland också tooook god :D

Onsdag:
Gick i samma tecken som gårdagen, tog en lugn morgon.

Frukostdryck :) otroligt god, inget tillsatt socker och färgen ändras beroende på vilken årstid det är, vilka äpplen som används osv.

Tog en promenad till stugan Ellen och hennes kusiner äger, hittade inte nyckeln så vi gick hem igen ;)

Perfekt hemma tills Lotta kom hem från jobbet och då drog vi iväg på stan igen, handlade mat, kollade runt lite mer på olika affärer. Handlade sen med oss pizza från Lotta och Görans stammisställe ;) De va nice, han bagarn va riktigt rolig. Och otroligt snäll, "flickor, ta med er bröd hem, gå och ta nu". Sen vart de hemma mys resterande av kvällen.

Torsdag:
Tog oss upp ganska tidigt, åt frukost med Lotta, drog iväg på stan, handlade en tunika och kollade runt. Tog oss iväg på affärn och handlade grejer till efterrätten vi skulle göra ;)
Drog sen hem, gjorde efterrätt, pannacotta ;) och sen tog vi en sväng till stugan igen nu när vi visste vart nyckeln var ;) sen latade vi oss bra länge innan det vart dags att göra iordning middagen. Lövbiff och pommes :D mums.
Anders kom med sin familj och sen kom Johan insläntrandes. Vart en trevlig middag med en massa surr.
På kvällen tog jag och Ellen oss ett bad i husets jacuzzi :D *mys* innan de vart dags att sova.

Fredag:
Tog oss upp på morgonen, packade in i bilen, åt frukost, slöade, kollade runt så vi hade packat allt och drog sen iväg till båten.
Tog båten hem, färden hem gick riktigt bra, bara en trafikolycka efter E4:an, som såg ut att ha gått bra.
Va hemma straxt efter nio på kvällen, trötta och ont i kroppen ;) Lastade ur allt jag hade handlat, vi hade bara 112 liter med öl med oss hem ;) hehe.

Så på det hela så var det en bra resa :)