Regn! :D

Jaa de är nog folk som tycker att man är knäpp men jag är glad åt regnet, jag slipper vattna och jag ska ha lite mys med mig själv idag :) Såsom fotbad med förnyad lack på tårna, kanske lacka fingernaglarna nu också :)
Igår gjorde jag stora staden Örnsköldsvik, insåg att byråkratier är endast skit, ingen hjälp kan man få överhuvetaget i denna stad..
Testade först med Universitetet då de suger med jobb, har inte jobbat på två hela jävla veckor...
Men de va ingen idé att ens fundera på att söka in i efterhand för de va ändå så många som hade sökt så de brydde sig inte om ifall jag hade fina betyg (vilket jag har).
Sket i dom sura kärringarna, gick på Arbetsförnedringen eftersom jag skulle ha varit dit i början av månaden men då arbetade jag faktiskt. Där kunde jag inte heller få någon hjälp. Bara en massa tider som jag ska passa.
Iväg till fd Komvux nuvarande nånting annat vad de nu hette. Som att jag ens brydde mig vid det här laget.
Där fick jag iaf plugga ngr extra kurser som har kommit till extra till Omvårdnadsprogrammet. Tack för de, bara att beställa dyra böcker istället :P
Och inte får man plugga som man vill i den här staden heller.. Snacka om kränkande. Jag gjorde som tanten ville men jag gör som jag vill när första kursen väl sätter igång! Sådeså!
Sen vart de att fylla på parkeringen eftersom de tydligen endast va två timmars parkering! Suck!
Drog sen iväg och köpte present till en vän :) Hämtade ut mina örhängen på Guldfynd, de tog tid vill ja lova, kom in ett äldre par också, tanten är säkerligen dement och mannen va endast bordus och högljudd mot henne..
Jag vill ha snälla gamla par! De är dom som gör en glad... Inte sånt här... :( Jag vill inte hamna i nått sånt när ja blir närmare 80...
När jag väl fått mina örhängen så gick jag på UH och tog en räkmacka o en Latte :) Muuuuums! :D
Spanade in barnvagnsmaffian som kom, jävlar va barnvagnar, pappalediga, mammalediga, ute och fikar med morfar osv. Tjuvhörde från bordet bredvid mitt då ett av barnbarnen frågar morfarn om han har semester och han svarar att han jobbar, barnbarnet replikerar då att hon har semester men imorgon börjat jobbet igen! Morfarn undrar då vad hon jobbar med och jänta svarar "på dagis ju" :D Charmiga söta lilla troll :)
Sen spenderade jag dagen med att plocka mer svartvinbär, kokade saft och på kvällen drog jag o Micke ut i skogen och letade kantareller! Tre små fjuttiga stycken hittade ja! Suck.
Nån hade dessutom plockat dom vi lämnat tidigare på tillväxt, jävla folk, ser dom inte namnskylten jag satt ut? :P
Hade jag skrivit det här inlägget igår som jag egentligen hade tänkt hade ni fått hört mkt mer hat, aggressioner, ilska och en sur jämtes hemlängtan då all jävla byråkrati är helt åt helvete i de här länet..
Jag funderar dessutom på att ringa resursaren och fråga om dom inte har ngt jobb..
Och de bästa av allt är att mina beställda böcker borde komma den här veckan!
På återläsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0