Sol o ledig dag :)

Jajjemen solen toook skiner o de är underbart skönt ute och då tänker ni vad faan gör hon då inne? Meen jag har varit ute o lekt med kameran, hämtat in ved o bara myst i solen och behövde ladda batteriet i kameran och in och elda därför fick man ta sig in igen ;) Och så hinner man kanske lägga upp lite bilder på bloggen eller? ;)

Dom här första år från en tidig morgon för ngn vecka sen, de va ruskigt kallt men lyckan över att se solen komma till gården va underbart därför vart de några kalla bilder innan fingrarna frös till is.






Och nu kommer bilderna från idag :)















Denna underbara orkidé fick jag av min karl på alla hjärtans dag :)



Tulpanerna köpte jag till honom.



Här är de lilla som är kvar av en orkidé som inte verkar vilja leva, men jag tror den tar sig, har den i vatten blandat med en droppe orkidé näring så vi får väl se om den tar sig igen eller inte, dock har den aldrig varit så "livsstark" men ändå.



Vårat köksbord när de inte är belamrat med grejer.



Våran vedbod om ngn är intresserad ;)



Jag försöker komma till botten men lyckas fortfarande inte.. under allt de där dammet så finns de mer ved...




Saker och ting som har hänt:

På alla hjärtans dag jobbade jag till fem och när jag kom hem var köket fyllt med levande ljus, det sprakade i spisen o min karl stod o gjorde suveränt god mat :D Trerätters vart de och allt var gott :) Även fast vi fortfarande inte lyckas 100 med efterrätten.

Min karl är kanske världens bästa för mig, jag säger de inte så ofta som jag borde och jag skriver de allt för sällan men jag tror och hoppas att han förstår de ändå.


Annars så har de tok snöat i helgen, folk fastnade i backen upp till jobbet *asg* varför inte göra som mig och stanna lite längre ner och invänta att traktorn tar sig upp först? Skyll sig själv regeln på de ;)

Jobba heltid är krävande för kroppen och inte minst huvudet, lära sig alla nya, försöka förstå sig på finska haha. Plånki betyder iaf plångbok, ett ord iaf ;)

Och just nu har jag inte tid med detta eftersom jag ska vara på massage om en halvtimme! :D

På återläsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0