Snöhelvete o surfittor, vilken jävla fredag förmiddag...

Så tänker jag iaf angående min förmiddag, snön vräker ner igen, jävla vita helvete... Jag som äntligen fick se gräset igår...
Jag har hållt på att jävlas med försäkringskassan nu på morgonen... Först måste man tydligen va med i nån garanti på arbetsförmedlingen, ringer dit MEN NEEEEEEJ du platsar inte eftersom du jobbar för många timmar i veckan annars! Fuck arbetsförmedlingen, varför ska man nu va med där om man ändå inte kan få nån ersättningshjälp? Söka jobb kan man utan deras hjälp!

Sen ringa Försäkringskassan igen, bli omslängd hit och dit och hamnar hos en sur kärring som anser att varje person i hela Sverige ska veta att man ska ringa FÖRSÄKRINGSKASSAN när man går och blir sjukskriven FÖRSTA DAGEN för att få ut någon ERSÄTTNING för det ingår i ALLMÄNBILDNINGEN!
Någon annan som visste om detta? Jag har ALDRIG fått lära mig de iaf.

Men tant Norberg har ju sån jädrans tur ibland så surapan på andra sidan linjen hittar igen papprena som är skickade, som jag antog de räckte med då doktorn sa att han skulle skicka alla papper till idotkassan. Så jag får ut ersättning från första dagen om jag fixar fram lite arbetsgivarintyg för ett helt år tillbaka åter igen... Och fylla i någon blankett som surfittan skulle skicka hem till mig.

Med min vanliga tur lär jag få ett papper hem om att jag inte uppfyller kraven för att få ut en krona precis som från a-kassan, som jag funderar skarpt på att gå ur eftersom jag aldrig kommer uppfylla kraven förrens jag har en heltidsanställning och blir sjuk då. De bär sig fasiken inte när man är vikarie..

Skit myndigheter som ska funka sååååååå bra, bullshit.

Nu har jag fått spytt lite galla över alla idiotiska myndigheter iaf, jag hoppas ni inte mår sämre efter att ha läst det här utan kan kanske hitta något roligt, ni kanske har lärt er ngt, speciellt om de om man är sjuk ;)

På återläsning!


Kommentarer
Postat av: Mona

Tack för länken!!

2012-04-02 @ 08:56:03
URL: http://monae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0