Tiden som har flytt..

Har egentligen gått till bakning och vila men jag har lovat bilder så de kommer att komma bilder också ;)

Jag har målat naglarna, vilket jag inte minns när jag gjorde sist.. Dock dags att ta bort o göra nytt som de ser ut...




Den där svarta uppepå torkar så satans snabbt så man hinner knappt stryka på den därav lite udda resultat.




Detta är mitt underbara fårskinn som har räddat mig från att bli tokig av värk... De är helt underbart att sova med! Jag sover som en stock med detta i sängen vilket jag inte gjorde utan när värken i knät var som värst...



Detta är ett av provbakningarna, muffins recept efter mormor som ja hade glömt att dom sjönk ihop efteråt men dom va goda o söta tycker jag, dock inget vi bjöd på i fredags eller lördags.



Snökakorna har ni redan sett men här är dom än en gång, tror dom vart populärast iaf :)



Detta är Woopisarna som vi björd på, det är glitter strössel runt dom :D



En stoooor chokladboll, dock inte lika stor som den skulle bli i min fantasi men ändock ;)



Tåååååårtan! En av dom ;)



Tårtan uppifrån.



American cuffins? Typ iaf, de är ett amerikanskt muffins recept som vi gjorde lite cupcaces aktigt över :)
Dom är goda faktiskt då de är chokladbitar i dom! Mumma!
(Jag har nyss klämt i mig en medans jag har lagt upp bilder ;) )

Under veckan har de bakats mest varje dag lite i taget, en del dagar har jag gjort för mkt, som att försöka mig på att hjälpa Micke att städa, tyckte att skurkäppen måste ju va ett bra stöd... Or not, vart liggandes dagen efter...

Jag har mina pallar o min barstol utsatta i köket så att jag ska kunna sitta ner o stöka bäst ja vill. De jobbiga har varit att plocka fram och tillbaka ingredienserna, torr varorna har jag för de mesta låtit stå framme tills Micke kommer hem eller till dagen efter när man ändå ska ha dom igen.

Men i fredags då kom Mickes kompisar så de vart fulla huset med grabbar :)
I lördags kom min familj =) Fick på syster o mågen snöskorna o dom trampade iväg för att titta på en Amazon som står här i skogen, mor, far och svärfar hjälpte snällt till med all matlagning och vart galna på mig när jag stökade runt för mkt med bara en eller utan kryckor haha.

Skickade även med en låda med kakor hem till en kompis då hon jobbade så de funkade inte att hon kom upp tyvärr.

Söndagen åkte jag o Micke hem till svärfar, Micke lekte med traktorn o tog fram våran timmervagn och skottade upp så Christer ska kunna lägga veden någonstans.
Jag såg snödroppar som är på g att blomma !! Och Tussilago! Nu är de fasiken vår!
De vart kaffe o tigerkaka ute i solen när jobbet var avklarat, helt underbart att kunna sitta i kofta o bara njuta! :D

Väl hemma igen tog vi o klädde på oss ordentligt o Micke slängde upp mig på fyrhjulingen, de tog tid, var inte allt för skönt heller men väl uppe sitter man ju som en kung!
Vi åkte runt i ett par timmar och bara tittade på naturen, tog dock bara kort på ett ställe men de va underbart att va ute i friska luften, dock borde dom göra vägarna utan hål o gubb för de gör ont då ;)



Detta är en av bilderna ja lyckades ta iaf.

Vi åt för den delen våfflor till middag på våffeldagen med glass, grädde och jordgubbssylt :D *Mums*

Idag är en lugn dag, tog sovmorgon, gjorde min gympa, jag har satt igång en gryta för att puttra =)
Blir sen till att fixa lite potatis o morötter till middagen bara :)

På återläsning!

Kommentarer
Postat av: Becca

Läckert med regnbågen! :) Och du kan väl skicka lite muffins o kakor åt mig med! ;)

2012-03-26 @ 17:30:14
Postat av: Simon

Har du käka upp alltihop också?

2012-03-26 @ 19:50:14
URL: http://yoyoyostory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0