Regnet det bara öser ner...

Men de är väl som sommaren ska vara nu för tiden eller? 
Det känns som att sommaren börjar dra sig mot höst, det enda positiva är att man får tända en massa fönsterlampor och tända ljus..
 
Annars då? Jo imorgon är de väl fem veckor sen jag hämtade Fixa :) 
Framstegen har varit stora, kärleken har växt för varje dag oss emellan och jag tror inte jag kan vara utan henne faktiskt... Även fast jag kastar morötter på henne när jag blir arg på henne ;) 
Hon har gått ner en hel del, hittat igen muskler och börjat se snygg ut :) Trivselfläckarna har dykt upp och hästen har ett nytt lugn som jag aldrig sett förut. Sadeltvånget har vi under kontroll, eksemet likaså. Nu är det tänderna vi jobbar ner... Dom va snedsliten i 90 graders vinkel.... Men sen vi tog ner litegrann på dom häromdagen har svullnaden försvunnit :D 
Har även gått över till att testa att rida med Hackamor nu, vilket fungerade utmärkt, hon jobbade fint, jobbade dessutom i form av sig själv mer eller mindre och joggen börjar vi att hitta :D 
 
De va väl hästfronten.
 
Annars då? Joo stallet börjar ta sig... 
Började med att dammsuga hela stället... Sen kom dom på att all sten skulle ut.. Tack så mkt för de ;)
Men Micke o Jimmy fixade ut all sten. Och i helgen har jag o Micke slängt ut runt en dm till med sand över hela stället för att få rätt takhöjd... taket har mor o far även fixat klart :D 
Så nu är resten av taket sopat och även väggarna. Imorgon ska jag köpa spackel och lägga igen springorna så de blir varmt och på tisdag ska de första rollertagen tas i taket! Färg köptes igår! :)
sen får vi se om de är rätt golvhöjd överallt, kommer maskin imorgon. Och sen är det "bara" cementbilen som fattas! Woop woop!
 
I övrigt så rullar livet på, jobbar o står i. Har fått fortsatt vik till Juni 2014. Så jag vet vad jag gör i framtiden ;)
 
Nej de va väl allt för nu. Vart ett långt inlägg även fast jag inte tyckte att jag hade något att förtälja.
 
På återläsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0